SUPLEMEN LEBIH MURAH BERBANDING NYAWA DAN NIKMAT SIHAT SESEORANG

Salam, apakhabar semua, 

Hari ni kongsi cetusan rasa, Jika mak atau ayah kita tidak sihat (terutamanya jika ada penyakit seperti diabetes, kencing manis, darah tinggi, strok, kanser dan macam-macam lagilah), selalunya akan ada banyak ubat hospital untuk dimakan. 

kalau nak tahu, lama-lama makan, kalau kita tak tolong "flush" out dari badan mak atau ayah kita, ia boleh memudaratkan, banyak keladak di dalam badan. Ubat itu ada campuran dadah. Kena selalu flush out saki bakinya dari badan kita.

contohnya, jika mak ayah kita ada aset kekal seperti rumah sewa, kereta sewa yang disewakan...tidak salah gunalah RM500 tiap bulan untuk dapatkan vivix untuk mereka.

Bukan guna duit kita pun. Guna duit mereka dari kutipan rumah sewa/ bisnes yang mereka dah create aset mereka sejak kita kecil dulu. Salur balik pada mereka. Untuk kesihatan mereka. 

Jangan kita pula guna semua duit mak ayah kita tu tanpa peduli pasal suplimen dan kesihatan mereka. Suplimen tak sama macam ubat fungsinya. Suplemen diambil untuk memastikan badan kekal sihat dan mencegah penyakit dari memudaratkan. 

jika mak ayah, tak punya harta, tak kesiankan kita pada mereka? masa kita kecil mereka boleh berkorban apa sahaja asalkan kita cukup makan, pakai, belajar semua cukup. Vivix ni terlalu murah jika kita nak bandingkan dengan nyawa dan kasih sayang juga pengorbanan mereka terhadap kita. 

orang kata duit boleh dicari.. insyallah, niat betul, ikhlas untuk ibu ayah, Allah taala akan beri ganjarannya.

Apa tu vivix yea?  Vivix ini untuk bantu memberikan kesihatan melalui pembaikpulih sel-sel dna dalam badan. Sekaligus sel sihat, badan pun insyallah semakin bertenaga dan sihat. dan Vivix sama sekali bukan ubat.
 
Ubat pula diambil setelah badan kita sakit, untuk merawat. 

"Hmm. Duit tu untuk pampers, upah orang gaji, makan pakai mak ayah juga." kata hati kita, saya faham..

Ye, betul. semua pun betul. Cuma kita sebagai anak, cuba lihat sesuatu disebalik tabir kesihatan mak ayah kita. Kalau mereka ditakdirkan panjang umur lagi 10 tahun, sanggup  ke kita tengok mereka tersadai begitu saja? Mereka pun nak sihat. Nak bangun juga. Nak beribadah juga.

Eh, bukan saya cakap vivix ni boleh menyembuhkan. Marah doktor nanti. Especially yang anti suplimen. Yang anti prevention. 

ini hasil kajian klinikal landmark study Shaklee, orang yang mengamalkan vivix secara berterusan, DNA mereka lebih panjang dan sihat.  Bayangkan pada usia fizikal 80 tahun, tetapi dalaman sihat seperti baru berusia 40 tahun.
Saya nak cakap vivix ni bantu kekalkan kesihatan dan baik pulih yang rosak kat dalam badan mak ayah kita termasuk badan kita juga. Prevention sentiasa better than cure. Doktor pon tak nafi bab ni.

"Nak prevent apa nya? Dah strok. Selamanya strok.".. herm tu ayat orang yang berputus asa untuk bantu semakin sihat.

Ia untuk mengelakkan jadi lebih teruk. Contoh makan 30 tahun certain ubat, lama lama buah pinggang pulak problem. Kita guna vivix (saya tak cakap jenama produk lain selain Shaklee sebabnya Shaklee ada landmark study ) untuk elakkan kerosakan sel buah pinggang tu menjadi lebih teruk. Dan sekaligus membantu dalam baikpulih sel yang dah rosak.

"Ingat tau, kena jugak makan buah, sayur. Not only supplement"

Ye betul. Mesti ingat tu. Namun kita perlu akui. Pada sebiji epal kini, lebih dari 20 jenis racun wujud pada epal itu sendiri. 

Pada sebiji kubis, berapa puluh jenis racun dah lekat kat situ. Kita basuh buah dan sayur macam mana pula? Agak-agak kita ada tertelan racun tak selama ni? Anak-anak kita? Ramai orang tak fikir pasal ni. Kan? 

ia yang menjadi toksin dalam badan kita. Yang lama lama terkumpul yang akan mengudang mudarat dan penyakit pada badan kita termasuklah kanser.


Itu belum mention bab buah oren sekarang berapa banyak je vitamin C di dalamnya berbanding 10 tahun lepas. Ini realiti hidup sekarang ya. Bukan dari bidang medical saya menulis ni. Tapi dari bidang nutrisi.

Kerana itu bidang saya, mencegah dulu. Kalau dah mencegah elok, kelak dah tak perlu merawat. Insyaallah.

Kita bukan duduk di zaman batu yang semuanya natural. Sayur tanam tanpa racun, buah petik belakang rumah, ikan tangkap guna jala terus macam tu. sebelum sampai ketangan kita dah macam-macam proses makanan itu lalui.

Kita berada di zaman yang penuh ancaman. Sebelum ia teruk, kita cegah awal-awal dengan amalkan pengambilan yang sihat dan lengkap. Dah buah dan sayur pun penuh racun, agak-agak macama mana sekarang ni kita makan?

Bukan tak boleh makan. Makan kena makan. Cuma kena cepat-cepat bersihkan apa yang tak elok kita masukkan dari makanan sihat itu. dari luar rupa nampak sihat, cantik, namun hakikatnya sekali dalamannya macam-macam keladak ada. Pernah terfikir hal ini?
 
jom cuba vivix, Boleh saya bantu anda?
Berpengalaman dalam konsultasi penggunaan vivix sejak tahun 2013. Hubungi saya seperti di bawah :
Master To Be Bonda Miza Nazril


012 585 2034 

www.bondamiza.com

www.bersalinmenyusu.com

pendaftaran & peluang menjana pendapatan!


Vivix® Botanical Beverage Mix melambangkan penemuan revolusioner dalam bidang khasiat pemakanan polifenol.

Vivix® mengandungi ramuan botani Shaklee yang tersendiri iaitu Polygonum Cuspidatum, anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol ialah kumpulan fitokimia berasaskan tumbuh-tumbuhan dengan kebaikan antioksidan dan berkesan melambatkan penuaaan sel.

Amalkan hanya sesudu teh sehari.

* Serba asli. Bakal dipatenkan. Kandungan utama telah diuji secara klinikal. Eksklusif untuk Shaklee.
MENARIK DIBACA: 
Hubungi bonda miza di talian 012 585 2034 untuk tempahan VIVIX SHAKLEE anda





0 comments:

Post a Comment

ENTRY POPULAR

KENALI BONDA MIZA

KENALI BONDA MIZA
Salam, Saya Bonda Miza. Agak sibuk melayan 3 anak. Kami sekeluarga bahagia membantu ramai di luar sana menambah nilai kesihatan. Saya menyediakan panduan dan bimbingan kepada ramai wanita dan keluarga mencipta kehidupan yang lebih baik melalui perniagaan kesihatan yang bermula hanya dari rumah. Saya menjemput sesiapa jua yang ingin membina perniagaan kesihatan bersama-sama saya. Saya yakin dan percaya impian besar mampu merubah kehidupan kita kearah yang lebih baik. Langkah pertama kejayaan adalah bermula dari diri anda sendiri! Tiada yang mustahil, Selamat datang ke laman BondaMiza!

FOLLOW BONDA

TIP BUAT IBU HAMIL, BERSALIN & MENYUSU