.fixed-whatsapp { position: fixed; bottom: 20px; right: 20px; width: 50px; height: 50px; z-index: 9999; }

VIVIX SHAKLEE, ANTIOKSIDA,AWET MUDA DAN PEMULIHAN SEL SIHAT, klik sini untuk info lanjut

VIVIX SHAKLEE, ANTIOKSIDA,AWET MUDA DAN PEMULIHAN SEL SIHAT, klik sini untuk info lanjut
Kami membantu anda dan keluarga menjadi lebih sihat, awet muda dan bertenaga dengan produk kesihatan Terbaik, selamat, berkesan dan halal dari Shaklee. Kami adalah Leader Shaklee Terbaik di Malaysia. Anda Ingin dapatkan suplemen Shaklee atau Menjana Pendapatan melalui Shaklee? Hubungi bondamiza (salmiza) segera di talian 012-5852034 untuk bimbingan bisnes dan tempahan suplemen anda.

IBU CERGAS, ALAHAN TIADA: SET MENGANDUNG SHAKLEE : KEHAMILAN CERIA

Share:
Salam sejatera kepada semua ibu dan mama kesayangan. Tahniah! Bonda doakan.

Bonda doakan moga kalian hamil dengan ceria, bertenaga dan sihat. Semoga apa yang bonda kongsikan dalam entry ini mudah-mudahan memberi info lengkap buat semua. insyallah



CABARAN YANG TERPAKSA DIHADAPI OLEH IBU SEPANJANG KEHAMILAN :

Awal-awal kehamilan, ramai ibu yang alami alahan. Bonda sendiri alami pening loya dan muntah. Kawan-kawan bonda pun ada yang alahan sampai lembut lutut jadinya hingga tak mampu nak berjalan. Ada juga yang sampai perlu dimasukkan ke hospital. Begitu besarnya dugaan yang terpaksa ibu hadapi.

Kenapa alahan boleh menjadikan ibu lemah sampai tahap lembut lutut? 

Cabaran betul kan, masa mengandung, selalunya, hamil anak pertama dikatakan lebih kuat alah. Betul ke?


Namun begitu, alahan biasa yang seorang ibu alami tak kira berapa kali hamil pun adalah :
  • Loya
  • Muntah
  • Pening
  • Anemia
  • Sesak nafas
  • Kegatalan
  • Mengantuk dan letih
  • Tak  ada selera makan
  • Berasa malas
Jangan risau, keadaan alahan tersebut biasanya hanya bersifat sementara. Simptom alahan masa hamil boleh dikurangkan dengan pengambilan nutrisi yang diperlukan dan cara yang betul.

Selain itu, rehat yang cukup dan sokongan kuat daripada suami juga amat diperlukan. 

Kenapa Ibu perlukan cukup khasiat semasa mengandung?

Ibu hamil memang cenderung keletihan tak kira yang bekerja mahupun suri rumah. Kedua-dua ibu memerlukan tenaga extra, dan jika alahan yang dialami kerap, semua zat yang patut diserap ke dalam badan akan terkeluar semula ketika muntah. 

Begitu juga dengan ibu yang hilang selera makan semasa hamil.  Kehilangan selera makan akan mengakibatkan kekurangan nutrisi sekaligus menyebabkan berat badan ibu merosot dan pastinya badan ibu cepat stress, letih dan kekurangan zat penting.

Semasa hamil makanan berkhasiat perlu diutamakan, Ibu hamil dalam trimester 1 dan 2 akan alami alahan dan biasanya hilang selera makan. Kesian tau, alahan sampai dah jadi kurus pula, tak kurang juga tekak pun sakit akibat muntah-muntah. Bonda sendiri sampai pijar tekak ni masa alahan dulu.

Kenapa set Mengandung Shaklee ini dikatakan sangat sesuai dan terbaik?

Tahu tak, Set Mengandung Shaklee amat sesuai untuk semua jenis ibu. 

Biasanya kita bahagikan set mengikut trimester. Apa yang istimewanya Set Mengandung Shaklee ini adalah ia sesuai diambil sepanjang masa, bermula sebelum hamil sehinggalah akhir hayat ibu. 

Di sini bonda berikan beberapa Petua dan senarai semak persediaan kehamilan, sila klik di sini ya.


SUPLEMEN / VITAMIN APAKAH YANG PENTING UNTUK IBU MENGANDUNG AMALKAN?

WAJIB untuk Ibu mengambil makanan seimbang, vitamin dan rehat secukupnya.  
Ada banyak vitamin dan mineral penting seawal kehamilan antaranya asid folik, multivitamin, omega-3 dan kalsium. Semuanya perlu diambil sejak mula merancang kehamilan lagi.  

Seorang ibu mengandung amnya perlu mengambil bijirin dan sayuran hijau yang banyak untuk memenuhi keperluan asid folic, kalsium dan protein juga karbohidrat untuk tenaga dan pertumbuhan bayi sepanjang kehamilan.
.
Kekurangan zat  akan menyebabkan Ibu hamil mendapat pelbagai masalah kesihatan yang boleh mengancam kesihatan ibu dan bayi.

MAKANAN APAKAH YANG PERLU DIELAKKAN / DIKURANGKAN SEMASA MENGANDUNG? 
  • Gula atau pemanis berlebihan
  • Garam berlebihan
  • Kafien
  • Keju
  • Penambah perisa
  • Makanan mentah (ikan, ayam, daging,
  • Sayuran tidak bermasak (pastikan ulaman dicuci bersih dan dicelur dahulu)
  • Produk tenusu yang tidak dipasteur
  • Makanan bermerkuri tinggi (kerangan/siput/ikan-ikan besar)

APAKAH MASALAH KESIHATAN YANG MUNGKIN DIHADAPI IBU DAN BAYI DISEBABKAN KURANG NUTRISI SEMASA MENGANDUNG? 

Pengambilan suplemen / vitamin tidak seharusnya dianggap enteng dan remeh. Kekurangan nutrisi sama sekali boleh mengakibatkan pelbagai masalah kesihatan am dan kronik.  
  • Kekurangan iron, menyebabkan masalah tekanan darah rendah 
  • Kekurangan Kalsium menyebabkan masalah jisim tulang dan tulang rapuh
  • Kekurangan vitamin boleh menyebabkan imuniti badan  menjadi rendah
  • Kekurangan lain-lain vitamin dan mineral boleh mengundang penyakit kronik termasuklah masalah kecacatanSpina Bifida,Masalah hati / jaundis, bibir sumbing, penyakit genetik dan penyakit kronik lain kepada bayi dalam kandungan.
Nasihat Doktor Sunhee Park "Dari Ibu Turun Ke Bayi"


"Ahli Sains Penyelidikan Kanan Bahagian Penyelidikan dan Pembangunan Shaklee Corporation (AS) Dr. Sonhee Park berkata, kekurangan nutrien seperti vitamin B9 (folat) kerap berlaku dalam kalangan wanita hamil dan yang menyusukan anak."

“Kekurangan vitamin B9 semasa hamil dikaitkan dengan peningkatan risiko kecacatan kelahiran dan kekurangan B12, iodin dan zat besi pula dikaitkan dengan komplikasi lain pada bayi dan ibu."

“Pemakanan adalah kunci dalam semua peringkat kehidupan, terutama ketika jangka masa reproduktif bagi wanita yang merancang untuk hamil. Ada pepatah menyatakan, ‘ibu yang sihat menjamin bayi yang sihat "


“Setiap ibu mahukan yang terbaik untuk anak mereka dan pemakanan memainkan peranan penting menyediakan persekitaran kondusif untuk berlaku kesuburan (prahamil), kehamilan yang sihat (pranatal) dan perjalanan sebagai seorang ibu yang sihat terutamanya semasa menyusu badan (posnatum),” katanya.

Kekurangan vitamin B9 ketika hamil didapati meningkatkan risiko kecacatan kelahiran, seperti spina bifida dan kecacatan serius lain pada otak, saraf tunjang dan jantung.

Turut dikaitkan dengan pembangunan saraf dan fungsi kognitif fetus dan bayi, vitamin B12, iodin, vitamin dan mineral perlu diambil pada tahap yang optimum oleh ibu hamil.

Menurut Kementerian Kesihatan Malaysia, ibu hamil disyorkan mengambil 600mcg asid folik, 4.5mcg B12 dan 200mcg iodin sehari.

Asid dokoheksanoik (DHA) ialah nutrien penting kepada bayi ketika fasa hamil dan penyusuan. Nutrien ini penting untuk pembangunan otak, mata dan sistem saraf.

Oleh kerana bayi bergantung pada ibu mereka untuk mendapat bekalan DHA, terma yang digunakan adalah untuk menerangkan jumlah nutrien yang diserap daripada pemakanan dan digunakan untuk fungsi normal tubuh.


BAGAIMANA SET MENGANDUNG SHAKLEE BANTU IBU KEKAL CERGAS BERTENAGA SEPANJANG KEHAMILAN?

Memang kesian sangat kalau tengok keadaan ibu hamil, ada yang dah macam ‘wonder women’, semua kerja terpaksa dibuat. Keadaan ini akan menyebabkan ibu cepat letih, stress, sakit-sakit badan dan tak cukup tidur. 

Jadi bonda syorkan sangat, ibu yang ingin pastikan badan kekal cergas bertenaga, wajib amalkan suplemen mengandung Shaklee.

Tak mengapa, jangan bimbang, mungkin hamil sebelum ini tak pernah amalkan set mengandung Shaklee, sekarang insyallah boleh cuba Shaklee.

Best sangat set mengandung shaklee, berbaloi sangat mencuba tau. Bonda perincikan satu persatu yea setiap suplemen / vitamin yang ada di dalam set mengandung Shaklee yang sangat awesome!


Bonda paham, pastinya ibu-ibu banyak soalan nak tanya kan?  andai inginkan konsultasi personal, boleh saja terus whatsapp bonda di talian 012-5852034 atau boleh terus klik pada gambar di bawah. Insyallah bonda.

 

Bonda ada beberapa Q&A yang bonda sediakan jawapan untuk persoalan lazim ibu yea :

SOALAN 1 : SET MENGANDUNG SHAKLEE

APAKAH VITAMIN YANG DIPERLUKAN OLEH IBU DAN BAYI SEPANJANG 9 BULAN KEHAMILAN?

Set Mengandung Shaklee sangat sesuai untuk semua jenis wanita. Tak kiralah jenis berkerjaya mahupun suri rumah. Mengandungi kebanyakkan nutrisi yang diperlukan ibu hamil. Set Mengandung Shaklee sangat sesuai diamalkan sepanjang 9 Bulan kehamilan sehinggalah disambung kepada penyusuan dan seterusnya sepanjang hayat ibu.

Nutrisi yang penting untuk seorang ibu hamil titik beratkan adalah multivitamin termasuk zat besi, vitamin C, asid folik, omega-3, vitamin D dan kalsium.

Asid folik dan kalsium wajib ambil dari mula merancang kehamilan lagi.  Seorang ibu mengandung amnya perlu mengambil bijirin dan sayuran hijau yang banyak untuk memenuhi keperluan asid folic dan protein juga karbohidrat untuk tenaga.
.
Kekurangan zat besi akan menyebabkan Ibu hamil mendapat masalah anemia yang boleh mengancam kesihatan ibu dan bayi.

Set hamil Shaklee membekalkan ibu mengandung khasiat yang diperlukan si manja. Sesuai untuk semua ibu yang ingin kekal aktif & Bertenaga sepanjang kehamilan.

SOALAN 2 : SET MENGANDUNG SHAKLEE
APAKAH SEORANG IBU MENDAPAT NUTRISI YANG CUKUP SEPANJANG 9 BULAN KEHAMILAN?

Nutrisi yang penting untuk seorang ibu titik beratkan adalah multivitamin termasuk asid folik, iron, vitamin C, omega-3, Protien, vitamin D dan kalsium. Oleh itu, ibu wajib pastikan mengambil makanan seimbang dan rehat yang mencukupi.

Namun begitu adalah sukar sebenarnya untuk mendapatkan khasiat yang mencukupi hanya daripada makanan harian semata-mata. Oleh yang demikian, suplemen yang lengkap, berkualiti dan selamat seperti set mengandung Shaklee amat penting untuk seorang ibu amalkan.

Sebab itulah mengambil vitamin dan makanan tambahan haruslah seiring semasa mengandung supaya membantu mencukupkan khasiat yang diperlukan ibu dan simanja.

Bagi ibu yang mengalami kesihatan / penyakit tertentu, bekalan ubatan yang diberikan  doktor hendaklah diteruskan. Set Hamil Shaklee tidak berperanan sebagai ubatan atau penyembuh penyakit. Tugas Set Hamil Shaklee adalah membantu meningkatkan tahap kesihatan dan melengkapkan keperluan nutrisi yang ibu dan bayi perlukan. 

Ia sesuai diamalkan dari awal merancang sehingga melahirkan bayi.  Bonda sendiri pun melalui perkara yang sama dan Shaklee banyak membantu menambah kesihatan semasa hamil dan sehingga hari ini.  

SOALAN 3 : SET MENGANDUNG SHAKLEE

KEISTIMEWAAN DAN KEBAIKAN SET MENGANDUNG SHAKLEE UNTUK IBU HAMIL

Set Mengandung Shaklee memang awesome! Kebaikan dan keistimewaannya sangat banyak. Bonda sertakan sekali testimony pengguna sendiri yang pernah amalkan suplemen Shaklee sebagai bukti. Kalau tak best, masa kan, ibu-ibu berebut amalkan set Shaklee. hehehe

 

Ibu yang ingin pastikan badan kekal cergas bertenaga, wajib amalkan suplemen mengandung ShakleeSemua suplemen Shaklee dibuat daripada bahan semulajadi, tiada pengawet dan pewarna dan bahan tiruan. Suplemen dan vitamin Shaklee 100% menepati keperluan ibu mengandung, bersalin dan menyusu. Hanya Shaklee mengamalkan 350 ujian saringan bahan larangan (toksik, bahan kimia larangan / racun) untuk setiap produk shaklee.

Semua vitamin ini di hasilkan di dalam makmal berteknologi tinggi. Dan pastikan insyallah sama sekali selamat, terbukti dan berkesan.

KEISTIMEWAAN SET MENGANDUNG SHAKLEE DAN APAKAH KEBAIKAN SETMENGANDUNG SHAKLEE UNTUK ATASI ALAHAN TERUK DAN KELETIHAN SEMASA HAMIL?

Semasa mengandung, ibu akan mengalami perubahan hormon. Kesan perubahan hormon biasanya adalah keletihan, rasa loya, dan seterusnya pelbagai alahan. Bonda sendiri pun alahan kepada bau pewangi, sabun, bau badan/peluh dan alami muntah-muntah semasa mengandung. Itu semua perkara normal, namun begitu, alahan yang berpanjangan dan teruk akan menyebabkan badan ibu menjadi letih, tidak bertenaga dan kekurangan zat.

Apabila kurang makanan berkhasiat ia pastikanya menjejaskan aktiviti harian dan paling teruk ia akan mengundang masalah kesihatan serius seperti kekurangan sel darah merah (HB rendah / Anemia) . masalah tekanan darah tidak stabil, semua ini memberi risiko kepada pertumbuhan bayi dalam rahim ibu.


Jadi, pengambilan set mengandung shaklee bermula trimester 1, 2 dan 3 akan membantu ibu menikmati detik indah mengandung dengan cergas dan bertenaga sepanjang 9 bulan tersebut. 


PROMOSI WAKTU TERHAD, AMBILAH PELUANG HEBAT

Mesti ibu ingin dapatkan Set Mengandung Shaklee pada harga diskaun sehingga 20%? Haa sebenarnya ada cara mudah untuk dapatkan set mengandung Shaklee pada harga berbaloi dan keahlian. terus je contact Bonda yea di talian 012-5852034.


KENAPA SET KEHAMILAN SHAKLEE (PRENATAL SHAKLEE) PILIHAN RAMAI IBU ? 


Apa yang best dengan Set mengandung / kehamilan Shaklee? Kalau orang yang dah amal macam bonda, memang jatuh cinta sangat. 

Sebab utamanya (1) ia memang set yang lengkap seperti yang disyorkan oleh doktor. Jemput tonton video di bawah untuk keterangan lanjut oleh Dr. Soonhee Park, Ahli Sains Penyelidikan Kanan Bahagian Penyelidikan dan Pembangunan Shaklee Corporation (AS)


Sebab kedua (2) pula suplemen Shaklee diperbuat daripada bahan semulajadi berkualiti tinggi, NonGMO, diproses ketat dari sebarang bahan kimia larangan, tiada pengawet dan paling utama ianya semulajadi, selamat dan berkesan. Mana nak cari serba lengkap macam ni kalau tidak hanya daripada Shaklee.


Sebab ketiganya (3) pula set ini bukan sekadar dimakan semasa berpantang atau menyusu sahaja, ia boleh diamalkan sepanjang hayat. 













Paling best, (4) setiap botol suplemen shaklee tidak hanya untuk makan 40 hari berpantang, malah ada yang untuk kegunaan sehingga 4 bulan dan ada sehingga 6 bulan lamanya. Memang sangat berbaloi!

Baiklah, bonda kupaskan satu persatu semua vitamin / suplemen dalam set mengandung / kehamilan shaklee ini ye. 


JEMPUT KLIK PADA LINK DI BAWAH UNTUK PERINCIAN TERPERINCI KHASIAT YANG TERKANDUNG DALAM SET MENGANDUNG SHAKLEE.

Set Mengandung / Kehamilan Shaklee ni ada 6 item kesemuanya, iaitu : 

1. Vitalea Iron Formula 

"Lengkap 28 multivitamin & multimineral"

"Vitalea diformulasikan lengkap dengan iron (zat besi) yang sangat penting bagi ibu hamil untuk membentuk sel darah merah dan mengekalkan HB pada tahap normal."

"Vitalea sangat penting terutama jika ibu ada masalah HB rendah , mudah pitam atau pening ataupun masalah anemia."

"Vitalea Iron Formula Shaklee sangat penting bagi ibu yang tidak mendapat cukup khasiat daripada makanan. Tidak mempunyai selera makan atau tidak mengamalkan pemakanan yang seimbang."

2. B Complex with acid folic

"Vitamin B memainkan peranan penting untuk fungsi tubuh kerana ia membantu menukar makanan kepada tenaga untuk sel-sel badan kita*"

"Asid folik sangat penting untuk pembentukan tiub neural bayi anda yang membentuk tulang belakang dan otak."

"Membantu mengurangkan masalah keletihan loya, muntah dan menambah selera ibu sepanjang kehamilan."

3. SR Vita-C Plus 

"Dilengkapi formula perlepasan masa"
 
"Vitamin C adalah vitamin penting yang larut air dan mempunyai pelbagai fungsi kepada tubuh, dengan fungsi utama sebagai antioksida yang baik."

"Vitamin C meningkatkan kadar serapan zat besi (iron) yang sangat penting untuk pembentukan hemoglobin (hb) darah yang membawa oksigen dan nutrisi dalam darah."

"Vitamin C meningkatkan taraf sistem imunisasi tubuh ibu dan bayi dalam kandungan."

"Kajian menunjukkan Vitamin C mengurangkan risiko kehamilan pra-matang sebanyak 2 kali ganda."

"Vitamin C  membantu mengurangkan rekahan kulit (stretch mark) dan menjadikan kulit lebih sihat berseri."

4. Ostematrix (Kalsium, Vitamin D, magnesium & mineral)

"Kalsium sangat penting untuk pembinaan sel, saraf, pertumbuhan gigi, pembentukan tulang bayi, pembentukan otot serta ritma jantung bayi."

"Vitamin D  yang terkandung bersama akan membantu penyerapan kalsium yang sempurna."


"Kekurangan kalsium akan menyebabkan tulang ibu terdedah kepada kerapuhan (osteporosis), gigi cepat longgar dan penyusutan jisim tulang."
5. Energizing Soy Protien (sumber protein lengkap, NonGMO)
"Protein membantu membekalkan asid amino yang bertindak membentuk otot dan organ bayi."

"Penting untuk pembentukan kuku, rambut dan kulit. Protin yang berkualiti sangat membantu pertumbuhan yang baik."

"Ia juga berfungsi membina dan memperbaharui se-sel tisu, hormon dan enzim di dalam tubuh.Protin memelihara dan mengelakkan janin menjadi cacat." 

"Bagi ibu hamil pula, protein dikatakan kunci untuk melawan penyakit."

"ESP Shaklee (Protin Shaklee) membantu memberi ibu tenaga lebih lama di mana bagi mereka yang mengalami morning sickness yang agak teruk."

"Protein soya membantu mengurangkan kolesterol."

"Pati Omega 3 tulen lengkap DHA & EPA"

"DHA & EPA membentuk 70% otak, mata dan sistem saraf bayi. Hanya salah satu cara bayi anda mendapat khasiat Omega-3 ini iaitu hanya melalui ibu."

"OmegaGuard Shaklee membantu mengurangkan risiko bayi menghadapi alergik selepas lahir."


"OmegaGuard turut membantu mengurangkan masalah lupa, risiko kanser dan mengurangkan risiko meroyan selepas bersalin"

"Kajian kepada ibu hamil yang mengambil jumlah minyak ikan yang berbeza, dan mendapati IQ anak- anak yang dilahirkan juga berbeza apabila mereka berusia 4 tahun. ibu yang ambil lebih banyak minyak ikan, melahirkan anak- anak yang lebih cerdas dan pintar."
Pembayaran tempahan melalui Shaklee2U adalah menggunakan kad debit / kredit. Untuk keahlian yang lebih penjimatan sehingga 20%, hubungi Bondamiza di talian 012-5852034 untuk info lanjut


ke talian 012-5852034 untuk tempahan & penjimatan 




KOLEKSI TESTIMONI SET HAMIL SHAKLEE


Disini bonda kongsikan sedikit testimoni pengguna set hamil Shaklee yang excited dengan perubahan dan lebih segar bugar lepas mengamalkan set Shaklee ni. Untuk testimoni yang lebih banyak jangan lupa klik pada gambar koleksi testimoni di bawah ya. 

Testimoni bonda sendiri, hamilkan Raiqa baru-baru ini









CARA TEMPAHAN SET MENGANDUNG (PRENATAL SHAKLEE) MELALUI BONDAMIZA & BERSALINMENYUSU

Untuk bonda bantu ibu-ibu buat belian dengan keahlian yang mana lebih menjimatkan sehingga 20% dengan mode bayaran tunai ke bank (CIMB / MAYBANK). . 



Selain mengamalkan pemakanan sihat, amalan berpantang terbaik, ibu juga perlu tahu tatacara amalan berpantang yang betul. Di sini saya turut kongsikan juga beberapa (klik pada tajuk dibawah untuk bacaan selanjutnya):

Moga bermanfaat. 

Master 2B BondaMiza
-Be simply healthy-

 * Produk-produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Testimoni addalah maklumbalas pengguna dan setiap orang mempunyai kesan & pengalaman yang berbeza.


MENARIK DIBACA: 


No comments