.fixed-whatsapp { position: fixed; bottom: 20px; right: 20px; width: 50px; height: 50px; z-index: 9999; }

VIVIX SHAKLEE, ANTIOKSIDA,AWET MUDA DAN PEMULIHAN SEL SIHAT, klik sini untuk info lanjut

VIVIX SHAKLEE, ANTIOKSIDA,AWET MUDA DAN PEMULIHAN SEL SIHAT, klik sini untuk info lanjut
Kami membantu anda dan keluarga menjadi lebih sihat, awet muda dan bertenaga dengan produk kesihatan Terbaik, selamat, berkesan dan halal dari Shaklee. Kami adalah Leader Shaklee Terbaik di Malaysia. Anda Ingin dapatkan suplemen Shaklee atau Menjana Pendapatan melalui Shaklee? Hubungi bondamiza (salmiza) segera di talian 012-5852034 untuk bimbingan bisnes dan tempahan suplemen anda.

LANGSING MENAWAN DENGAN SHAKLEE

Share:

Wanita dan kecantikan sememangnya tidak dapat dipisahkan.. boleh saja diibaratkan seperti aur dengan tebing... 

Ramai wanita yang sanggup menghabiskan ribuan ringgit semata-mata untuk mendapatkan tubuh badan yang langsing dan menawan.
Berat badan akan menjadi isu yang sangat sensitif bagi sesetengah wanita.. Tanyalah mana-mana wanita, pastinya semua ingin kurus langsing dan menawan.. tak percaya? cuba tanya mereka... :D  Saya pun tidak terkecuali.. 

Nasihat saya, pastikan anda memahami dengan jelas, apakah konsep utama dalam pelangsingan badan supaya anda tidak merasa TERTIPU dengan produk-produk pelangsingan yang terdapat di pasaran.

Sebenarnya untuk langsing dan menawan dengan sihat kita perlu ikuti 3 kaedah ini, iaitu:

"BAKAR, BUANG & BINA"

#1 : BAKAR 
Ambilah LECITHIN atau OMEGA GUARD Shaklee
Fungsinya : bertindak sebagai pemecah dan pembakar lemak dan kolestrol




#2 : BUANG

Ambilah ALFALFA atau HERB LAX shaklee

Fungsinya: membuang lemak, toksin dalam badan


#3 : BINA
Ambilah CINCH SHAKE atau SOY PROTEIN (ESP) shaklee

Fungsinya: bina otot, elak kulit menggelebeh lepas berat badan turun.



berikut merupakan langkah yang paling tepat untuk menurunkan berat badan dengan lebih berkesan:

LANGKAH PERTAMA: DETOX
Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar (najis). Selepas dinding usus kita bersih, barulah badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum.

Produk Shaklee yang sesuai untuk detox adalah Herb-lax atau Alfalfa. 
Bagi mereka yang tidak mengalami masalah sembelit dan masih menyusukan anak boleh mencuba Alfalfa. Herb-lax pula sesuai untuk mereka yang mengalami masalah sembelit dan inginkan kesan yang lebih cepat.


LANGKAH KEDUA: MEMECAHKAN LEMAK
Proses memecahkan lemak boleh dilakukan dengan mengambil Lecithin atau Omega Guard

Lecithin dinamakan “pengemulsi semulajadi” kerana ia mempunyai kesan melekat pada lemak dan menyebabkan lemak tu terapung di dalam darah. Seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membran. Untuk makluman, Lecithin ni tidak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan. 

Omega Guard pun turut membantu dalam proses memecahkan lemak dan mencegah obesiti. Omega juga dapat mengawal obesiti, merendahkan kolesterol bagi fungsi pengurusan berat badan. EPA dan DHA di dalam Omega Guard boleh merendahkan lemak dalam darah. 

LANGKAH KETIGA: MEMBINA OTOT 
Protein sangat diperlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot agar bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%.


Untuk protein terbaik, anda boleh memilih samada Cinch Shake atau jika anda ibu yang menyusukan anak tapi gantikan dengan Energizing Soy Protein / MealShake (ESP juga membantu mempercepatkan penghasilan susu badan)

Cinch shake ada dalam 3 perisa Vanilla, Chocolate dan Cafe Latte.. boleh sesuaikan ikut citarasa masing-masing.

Kenapa perlu mengambil protein? 
Apabila lemak diuraikan daripada badan, otot diperlukan untuk menggantikan ruangan yang kosong itu bagi mengelakkan kulit kelihatan tidak bermaya, lembik dan kusam.

Bagi anda yang sedang dalam proses mengawal berat badan, pastikan protein terkandung dalam setiap makanan anda. Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak.

TIPS PENTING:
Program pengurusan berat badan adalah berbeza dengan diet yang extreme. walau apa jua cara, pastikan pemakanan yang betul dan sihat, kurangkan karbohidrat dan lebihkan pengambilan protein dan serat. Pengambilan air yang mencukupi sekurang-kurangnya 3 liter sehari. senaman dan pemakanan yang disiplin juga perlu dipatuhi. 


Kenapa?
Kerana apabila kita kurang air, susah untuk tubuh menyerap vitamin dan mengeluarkan toksik dan lemak dari badan.


Susah ke untuk turunkan berat badan? TIDAK !!!
Kalau orang lain boleh, kita juga boleh. MESTI BOLEH!!! be positive, mesti cekal dengan azam untuk langsing, sihat dan menawan...:D sesuai untuk lelaki dan wanita

Saya (yang dukung baby tu).. selepas berjaya turunkan 22kg dalam masa 4 bulan dari berat asal 84kg selepas bersalin.. 

ok jom kita lihat testimoni penguna-penguna Shaklee yang lain juga :D

lelaki pun boleh sesuai makan suplemen Shaklee :D



Jemput-jemputlah like page terbaharu saya (BONDA SIHAT) di www.facebook.com/bondamiza

Dapatkan juga Ebook percuma yang sarat dengan tip-tip perniagaan dan motivasi “Sorry Boss!!! Saya Terpaksa Berhenti Kerja”. Boleh d/load  dari link ni 'Sorry Boss!! saya terpaksa berhenti kerja..."



Mudah-mudahan ia mampu untuk memberi motivasi kepada kita semua agar lebih berjaya dalam kehidupan kita di dunia dan akhirat. amin 


Lain-lain bahan bacaan berkaitan : 
Kebaikan ESP untuk kita

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah? 

Hubungi saya (Sharifah Salmiza Syed Hamid) untuk:
FREE CONSULTATION, AFFORDABLE PRICE
&
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!

  (Call/sms/Whatsapp/Telegram)

2 comments: