.fixed-whatsapp { position: fixed; bottom: 20px; right: 20px; width: 50px; height: 50px; z-index: 9999; }

VIVIX SHAKLEE, ANTIOKSIDA,AWET MUDA DAN PEMULIHAN SEL SIHAT, klik sini untuk info lanjut

VIVIX SHAKLEE, ANTIOKSIDA,AWET MUDA DAN PEMULIHAN SEL SIHAT, klik sini untuk info lanjut
Kami membantu anda dan keluarga menjadi lebih sihat, awet muda dan bertenaga dengan produk kesihatan Terbaik, selamat, berkesan dan halal dari Shaklee. Kami adalah Leader Shaklee Terbaik di Malaysia. Anda Ingin dapatkan suplemen Shaklee atau Menjana Pendapatan melalui Shaklee? Hubungi bondamiza (salmiza) segera di talian 012-5852034 untuk bimbingan bisnes dan tempahan suplemen anda.

Tambah Berat Badan dengan Shaklee

Share:
Ramai yang sering bertanya pasal slimming set..tapi jangan tak tau ada juga yang bertanya tentang cara nak tambah berat badan. 

Kawan saya, baru-baru dah mula risau bila berat dia makin turun.. sehingga tinggal 40kg!!..
Dia ada tanya pada saya "Apa nak makan bagi berat naik semula?".. kesian saya tengok dia dah mula susah hati sebab ada kawan-kawan lain yang dah mula tegur dan pandang semacam saja :

"Awak sakit ka?   Kenapa nampak kurus sangat ni?" 

Apa perasaan kita kalau ditegur macam tu?  saya pun tumpang sedih buat kawan saya..
Berkobar-kobar semangat saya nak bantu kawan-kawan  yang ada masalah ni.. so, dapatkan informasi tentang tambah berat badan. Saya cadangkan kawan saya tu ambillah Set Tambah Berat Badan Shaklee.. Buat masa ini memang Set ini terbaik di pasaran untuk naikkan berat badan.. :D

Dalam Set Tambah Berat Shaklee ni ada VitaLea, vitamin B Complex dan Meal Shakes.
Jom kita tengok apa yang ada dalam setiap produk ni:


VitaLea


Multivitamin yg membekal 23 jenis vitamin penting bersama iron yang sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. Banyak membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat dari segi akarnya, membantu mencegah penyakit tiroid@ beguk(penyakit tiroid ini terjadi kebiasaannya kerana kekurangan iodin dan ini terdapat di dalam vitalea kita), supplement penting untuk diet atau slim yang mana walau kita kurang makan namun pengambilan vitalea ni banyak membantu memberi badan rasa bertenaga, tidak lesu dan menjadikan kulit yang sentiasa tegang, mengelak pitam dan pening.


Mengandungi 8 jenis vitamin B yang penting untuk badan. mengawalatur kadar metabolisme dalam badan, menggalakkan kesihatan sistem kardiovaskular, mengurangkan rasa letih, tekanan perasaan dan meningkatkan sistem pertahanan badan.


Membekalkan 35% atau lebih nilai harian bagi 19 vitamin dan mineral yang penting. sumber yang kaya kalsium, fiber dan protein. Protein amat penting dalam proses menambah berat badan kerana pengambilan protein boleh mengisi keperluan tubuh. Protein adalah asas kepada pemakanan tubuh badan sama ada untuk menambah berat, menguruskan badan atau nak cantik pun semuanya perlukan protein. Antara sebab yang lain ialah, protein membantu penyerapan yangg lebih baik ke atas supplement yang kita ambil.

Selain itu, ESP juga boleh membantu menambah berat badan dengan cara pengambilan yang berbeza kerana ESP merupakan serbuk soya berprotein terbaik.
 
 
Mari kita lihat antara testimoni pengguna yang dah berjaya tambakan berat badan dengan Set Tambah Berat Badan Shaklee ni :D





Credit : Happy Helathy Life Shop



Credit : Pretty Raudah
Credit : Pakar Cantik
Suka saya nak kongsikan lagi, beberapa tips yang boleh diamalkan untuk menaikkan berat badan. Selain ambil Set tambah berat badan Shaklee, kita juga perlulah :

1. Senaman

Jika seseorang hendak menguruskan badan, kita kena sentiasa bersenam dan berjogging untuk mengurangkan lemak yang terdapat pada badan. Hal yang sama jika nak menaikkan berat badan.
Senaman penting dalam membentuk otot – otot yang terdapat pada badan kita. Bagi mereka yang terlampau kurus, ini sangat penting dalam membentuk otot mereka. Senaman tidak semestinya dilakukan di gym. Boleh juga lakukan semasa berada dirumah atau semasa beriadah di taman..

Senamanlah sehari 10 minit paling kurang...tak perlu senaman berat.. mengemas rumah, naik tangga, turun tangga ke apa-apa senaman ringan untuk bina otot pun boleh juga :D.
Jangan makan makanan ringan yea, tak sihat nanti. Ikut jadual makan sihat selama sebulan tau.. (nak jadual, sila pm saya yea :p)

2. Makan makanan berprotein.

Setelah senaman, kita perlu kerap makan makanan berprotein untuk pelihara otot – otot yang anda bina itu. Semasa dalam proses menaikan berat badan, kerapkan makan makanan seperti daging, telur separuh masak dan ayam. Kalau hendak lagi cepat menaikan berat badan, saya syorkan minum susu protein atau juga boleh ambil ESP, dengan Shaklee, protin yang sesuai untuk menambah berat badan ialah Meal Shakes Shaklee. Elakan makan makanan berminyak dan berlemak kerana ia tidak membantu dalam menaikan berat badan secara sihat.

Nak tambahkan berat badan, bukan dengan memakan makanan yang berlemak dan berminyak ye...itu cara yang sama sekali salah!!. Bukan sahaja tak berkesan, namun boleh memberikan masalah kesihatan yang lain pula.
haaa.. ni ada lagi saya berikan bonus cadangan jadual makan...

Cadangan Jadual Pengambilan Makanan : 

Pagi (Sarapan):

Makan pagi terpulang, mahu makan nasi goreng atau nasi lemak atau apa sahaja.
(Janji mesti ada daging / ayam / telur / ikan)
Minum susu 1 gelas (bancuh 1 sudu Mealshake)
Makan B Complex 1biji, Vitalea 1biji dengan PLAIN WATER dan bukan susu.


Makan Tengahari:

Makan siang - nasi bersama lauk ayam / ikan / daging

Minum Petang:

Makan roti, Minum susu 1 gelas (bancuh 1 sudu mealshake)

Makan Malam:

Sebaiknya 3 - 4 jam sebelum tidur makan nasi + lauk.. sikit-sikit pun tak mengapa..janji makan :)
Mkn vitalea 1 biji lagi

1 jam sebelum tidur:

 Makan roti sekeping.. Minum susu 1 gelas 

Jika anda rasa maklumat ini bermanfaat dan berguna untuk semua, jangan malu dan segan, sila-silalah 'like' atau 'share' entry ini yea. kalau nak 'add' saya jadi 'friend' anda pun saya sangat alu-alukan... :D
 
"Buah selasih buah kelubi
di dalam dulang hidangan pagi
Terima kasih daun keladi
rajin-rajinlah datang lagi."

Thanks for reading :D

Jika anda rasa maklumat ini bermanfaat dan berguna untuk semua, silalah 'like' atau 'share' entry ini dengan semua yea. :D 
 
Kalau nak 'add' saya sebagai 'friend' di FB pun, saya sangat alu-alukan :D.. berkawan biar berjuta-juta :P 



jemput-jemputlah like page terbaharu saya (BONDA SIHAT) di www.facebook.com/bondamiza

dapatkan Ebook percuma yang sarat dengan tip-tip perniagaan dan motivasi “Sorry Boss!!! Saya Terpaksa Berhenti Kerja”. (saya harap dapat baca :D) boleh d/load  dari link ni 'Sorry Boss!! saya terpaksa berhenti kerja..."



Mudah-mudahan ia mampu untuk memberi motivasi kepada kita semua agar lebih berjaya dalam kehidupan kita di dunia dan akhirat. 
amin 


Hubungi saya untuk:
FREE CONSULTATION, AFFORDABLE PRICE
&
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!





“Creating Healthy Families…” 


....salmiza....

1 comment:

  1. Info yang menarik. Sekadar berkongsi idea, selain itu, untuk memastikan impian kita untuk menambahkan berat badan menjadi kenyataan, kita haruslah mempunyai perancangan yang teliti dan betul. Langkah pertama yang perlu kita lakukan ialah mengenalpasti corak pemakanan kita setiap hari dan menganggar kandungan kalori yang diambil di dalam setiap menu. Kemudian, barulah kita rancang diet baru yang perlu untuk mencapai cita-cita kita. Untuk tujuan ini, kita digalakkan untuk mencatat setiap data di dalam sebuah diari pemakanan.an/

    ReplyDelete