.fixed-whatsapp { position: fixed; bottom: 20px; right: 20px; width: 50px; height: 50px; z-index: 9999; }

VIVIX SHAKLEE, ANTIOKSIDA,AWET MUDA DAN PEMULIHAN SEL SIHAT, klik sini untuk info lanjut

VIVIX SHAKLEE, ANTIOKSIDA,AWET MUDA DAN PEMULIHAN SEL SIHAT, klik sini untuk info lanjut
Kami membantu anda dan keluarga menjadi lebih sihat, awet muda dan bertenaga dengan produk kesihatan Terbaik, selamat, berkesan dan halal dari Shaklee. Kami adalah Leader Shaklee Terbaik di Malaysia. Anda Ingin dapatkan suplemen Shaklee atau Menjana Pendapatan melalui Shaklee? Hubungi bondamiza (salmiza) segera di talian 012-5852034 untuk bimbingan bisnes dan tempahan suplemen anda.

LECITHIN SHAKLEE PILIHAN SEMULAJADI MENGURANGKAN BENGKAK SUSU

Share:
APA PUNCA BENGKAK SUSU?

BENGKAK SUSU kenali sebagai “Duktus tersumbat / Radang duktus”. Bengkak susu disebabkan oleh payu dada yang tidak dikosong dengan sempurna oleh bayi semasa menyusu.

saluran susu tersumbat dan pecah , membengkak
Jika payu dada tidak disalirkan dengan betul, susu akan terus  dihasilkan dan menyebabkan pembengkakan. Susu ini akan dipaksa mengalir ke tisu sekitar yang akan menyebabkan radang, tisu jadi merah, panas dan sakit.

Biasanya jika bengkak bertambah serius, kita akan cenderung untuk merasa badam seram sejuk seperti akan demam dan mungkin disertai dengan mastitis dan ianya bukanlah tanda jangkitan (walaupun mastitis boleh menjadi jangkitan, selalunya ia adalah radang). Perasaan seakan-akan demam ini adalah tanda bahawa badan bertindak kerana menyangkakan susu itu sebagai protin asing dan sistem imuniti anda bertindak melawannya.

ANTARA PUNCA KERADANGAN SALURAN SUSU:

Stress berlebihan akibat tidak konsisten dalam mengosongkan payudara MENJADI PUNCA UTAMA.

Lain-lain adalah berpunca daripada penyusuan yang tidak sempurna termasuklah tidak mengepam susu apabila payudada terasa penuh (ini kerap berlaku kepada ibu bekerja/ ibu yang memberikan susu formula kepada anak sebagai ganti sementara). Ia juga boleh berlaku akibat pemakaian  bra yang ketat  dan  tidak sesuai.

APA YANG BOLEH DILAKUKAN APABILA BENGKAK SUSU?

Bayi adalah penghisap susu paling cekap dalam memngurangkan masalah bengkak. Oleh itu adalah penting untuk terus menyusukan bayi  walaupun ianya menyakitkan. Menyusulah sekerap mungkin dan elakkan masa yang panjang di antara penyusuan.

Langkah pertama untuk mengurangkan masalah bengkak susu adalah seperti di atas, namun sekiranya belum memadai, boleh teruskan langkah-langkah di bawah :

Jika simptom dan sakit masih berterusan walaupun semua step di atas telah dibuat atau jika mula berasa sakit dan seakan-akan demam, eloklah berjumpa doktor. Atau boleh mencuba dapatkan lecithin Shaklee sebagai langkah awal mengurangkan bengkak susu.

LECITHIN SHAKLEE PILIHAN TERBAIK SEMULAJADI UNTUK MENGURANGKAN BENGKAK SUSU
Lecithin disyorkan untuk mengelakkan kejadian saluran duktus tersumbat supaya tidak berulang. Dos yang biasa disyorkan  adalah 3600-4800 mg lecithin setiap hari, atau 1 kapsul Lecithin Shaklee (1200 miligram) 3-4 kali sehari supaya tidak berulang.

Selepas seminggu atau dua, ibu boleh mengurangkan dos sekiranya keradangan berkurangan. Jika tiada sekatan dalam tempoh 2 minggu lagi dia boleh mengurangkan lagi demi satu. Ibu boleh terus mengambilan lecithin supaya tidak berulang lagi.

Lecithin adalah suplemen tambahan, lecithin adalah pengemulsi  : molekul phospholipid (seperti lesitin) mengandungi unsur-unsur hidrofobik dan hydrophilic, bahagian hidrofobik mempunyai tarikan kepada lemak dan minyak, dan bahagian hidrofilik mempunyai tarikan kepada air. Jadi mungkin itulah sebabnya lecithin suplemen semulajadi yang baik untuk mengurangkan bengkak susu.

Lecithin Shaklee bukan sahaja berfungsi membantu mengurangkan masalah bengkak susu, malah turut membantu mengurangkan lemak dalam badan, mengurangkan symptom lupa dan menguatkan memori. Memang sangat best pengambilan lecithin Shaklee, bukan sahaja untuk wanita malah lelaki dan kanak-kanak juga turut boleh mengamalkan lecithin untuk penguat memori dan mengyingkirkan lemak / kolestrol berlebihan..


Ok setakat ini sahaja untuk kali ini, Untuk ketahui lebih lagi info keibuan, kaedah dan tip-tip seterusnya, jemput scroll di bawah :D



Jika anda rasa maklumat ini bermanfaat dan berguna untuk semua, jemputlah 'like' dan 'share' entry ini

Terima kasih kerana sudi meluangkan masa.


~Be Simply Healthy

Master To be Bonda Miza Nazril


PROMOSI SEMASA:


SET BERSALIN (POST NATAL SHAKLEE)




BARUT BENGKUNG ZIP BERSALINMENYUSU.COM   (2 SAIZ PILIHAN READY MADE SEHINGGA SAIZ 56 INCI LILIT (8XL)  
 

KEMBALI LANGSING SELEPAS MELAHIRKAN





 INGIN DAPATKAN SUPLEMEN SHAKLEE UNTUK ANDA DAN SEISI KELUARGA?

INGIN MENJANA PENDAPATAN BERSAMA SHAKLEE?   
Hubungi saya Konsultan & Pengedar Shaklee sah anda


INGIN MENDAPATKAN SUPLEMEN SHAKLEE UNTUK ANDA & SEISI KELUARGA?
INGIN MENJANA PENDAPATAN 4-5 ANGKA SEBULAN DENGAN MODAL YANG RENDAH?
SILA HUBUNGI SAYA:
- See more at: http://www.bersalinmenyusu.com/2014/11/masalah-kesihatan-ibu-semasa-berpantang.html#sthash.e2oiXMKI.dpuf



MENARIK DIBACA: 

No comments