.fixed-whatsapp { position: fixed; bottom: 20px; right: 20px; width: 50px; height: 50px; z-index: 9999; }

VIVIX SHAKLEE, ANTIOKSIDA,AWET MUDA DAN PEMULIHAN SEL SIHAT, klik sini untuk info lanjut

VIVIX SHAKLEE, ANTIOKSIDA,AWET MUDA DAN PEMULIHAN SEL SIHAT, klik sini untuk info lanjut
Kami membantu anda dan keluarga menjadi lebih sihat, awet muda dan bertenaga dengan produk kesihatan Terbaik, selamat, berkesan dan halal dari Shaklee. Kami adalah Leader Shaklee Terbaik di Malaysia. Anda Ingin dapatkan suplemen Shaklee atau Menjana Pendapatan melalui Shaklee? Hubungi bondamiza (salmiza) segera di talian 012-5852034 untuk bimbingan bisnes dan tempahan suplemen anda.

SET MENYUSU SHAKLEE. ALAMI PENYUSUAN IBU LENGKAP NUTRISI UNTUK BAYI ANDA

Share:
Salam sejahtera pembaca kesayangan BondaMiza. Baiklah harini, suka bonda nak kongsikan kebaikan dan manfaat suplemen penyusuan Shaklee yang patut anda cuba.

Sebelum ini ada bonda kongsikan mengenai kebaikan set Mengandung Shaklee. Ingin ketahui lanjut mengenai Set Hamil / Mengandung Shaklee, sila  terus klik tajuk di bawah ya. IBU CERGAS, ALAHAN TIADA: SET MENGANDUNG &  SHAKLEE : KEHAMILAN CERIA

Set Berpantang & Menyusu Shaklee.. Ibu Sihat, Penyusuan Mesra, Bayi Bahagia!

Ramai yang pastinya ketahui, di Shaklee, kami tidak menjual susu, tetapi kami membantu ibu menghasilkan SUSU TERBAIK untuk bayi anda.  Ya betul.


Tahu tak ibu, kajian telah menunjukkan bahawa diet seorang ibu menentukan kualiti dan nutrien dalam susu ibu. Jadi bonda sarankan, ambillah nutrien yang tepat untuk memberikan susu terbaik bagi pertumbuhan dan perkembangan optimum bayi. Ibu perlukan semua khasiat dan nutrisi yang seimbang dan pastinya mencukupi. jadi apakah nutrisi utama yang seseorang ibu menyusu perlukan?


KEPERLUAN NUTRISI UTAMA UNTUK IBU & PENYUSUAN BAYI  :

Terdapat 7 nutrisi utama seseorang ibu amat perlukan :


KALSIUM :
  • Menambah simpanan kalsium untuk mengelakkan tulang rapuh semasa penyusuan.
  • Membina tulang & gigi yang kuat bagi bayi.

PROTEIN :
  • Membina, membaiki dan mengekalkan rambut, kulit dan otot yang sihat serta
  • Menyokong keseluruhan proses pertumbuhan dan perkembangan.

VITAMIN C :

  • Bertindak sebagai antioksida dan menyokong penghasilan sel imun.
  • Meningkatkan keupayaan sistem imun untuk melawan penyakit.

ALFALFA :
  • Menyokong penghasilan susu ibu secara semulajadi.

ZAT BESI :
  • Menyokong penghasilan sel darah merah bagi ibu dan bayi.
  • Menyokong perkembangan optimum otak & tingkah laku.

VITAMIN B :
  • Menyokong penghasilan susu dan mengurangkan risiko meroyan.
  • Menyokong kesihatan koordinasi diantara otak dan pergerakan.

OMEGA-3 :
  • Menyokong perkembangan otak dan mata bayi.



    BAGAIMANA SUPLEMEN PENYUSUAN SHAKLEE MEMBANTU IBU MENGHASILKAN SUSU BADAN YANG BERKUALITI?

    Suplemen menyusu Shaklee terdiri daripada 6 item utama iaitu
    • Vitalea Iron Formula,  
    • B-Complex,
    • Vitamin C,
    • Alfalfa Complex,
    • Ostenutrix,
    • ESP
    • OmegaGuard


    FUNGSI SETIAP VITAMIN PENYUSUAN SHAKLEE :

    Fungsi setiap vitamin Penyusuan Shaklee adalah seperti berikut:

    • ESP MIXED SOY PROTEIN POWDER
    Susu ibu merupakan nutrisi yang terbaik bagi tumbesaran dan perkembangan bayi. Ia juga kaya dengan antibodi yang merupakan sumber imunisasi pertama dalam saluran usus untuk bayi yang baru lahir. Walaubagaimanapun, ibu yang sibuk sering mengabaikan pemakanan seimbang semasa tempoh penyusuan. 


    Dengan protein soya yang berkualiti tinggi, ia membantu memenuhi keperluan protein dalam pemakanan seseorang ibu yang menyusu serta membantunya menjalani tempoh penyusuan yang lebih lancar.

    ESP adalah protein soya non GMO. berdasarkan carta piramid makanan, protein boleh didapati dari sumber tenusu, atau daging dan makanan laut seperti ikan. 
    Namun begitu, biasanya badan kita tidak menerima sumber protein yang mencukupi setiap hari. Ia adalah kerana beberapa faktor tabiat pemakanan dan cara memasak makanan yang kita ambil.
    Protien mudah musnah apabila dimasak pada suhu tinggi atau dibancuh dengan air panas. Ibu menyusu memerlukan lebih protein untuk menyokong penyusuan sihat bayi. Protein sangat diperlukan oleh badan ibu dan bayi untuk perkembangan dan pertumbuhan sel. Ianya termasuklah menyokong perbentukan dan pembinaan otot, menguatkan rambut, kuku dan kulit yang lebih sihat.
    Kebiasannya ibu yang mengamalkan ESP Shaklee mendapati mereka lebih bertenaga, kurang rasa lapar, susu badan menjadi lebih berkrim dan pekat.
    Bayinya pula menjadi lebih kenyang apabila menyusu, kurang meragam dan mendapat kualiti tidur lebih lena. Bonus, kulit ibu dan bayi menjadi lebih sihat dan bersih.

    • ALFALFA COMPLEX

    Alfalfa mengandungi galactagogue. Galactagogue 
     mampu meningkatkan penghasilan susu badan. Alfalfa juga memberi tenaga kepada ibu. Kaya kalsium dan tinggi alkali yang baik untuk membuang toksik dalam badan.



    • OSTENUTRIX
    Ostematrix terdiri daripada kalsium, magnesium, vitamin D dan mineral penting iaitu mangan, zink, boron dan kuprum.
    Ibu hamil dan menyusu memerlukan lebih kalsium berbanding keperluan wanita biasa. Sebab itu, para ibu memerlukan pengambilan kalsium yang lebih efisien dan konsisten.

    Satu kajian telah dilakukan di India dan mendapati wanita di sana tidak mengambil kalsium dalam pemakanan mereka seharian. Hal ini akan menyebabkan penyusuan susu ibu terbantut atau ibu akan mengalami kekurangan kalsium pada tubuh. Jika ibu mengambil kalsium dengan lebih konsistem, masalah tulang akan dapat dicegah. 

    Mungkin ada dikalangan ibu tidak mengambilberat kepentingan kalsium dan beranggapan “tidak mengapa” tidak mengambil kalsium semasa hamil dan menyusu.

    Jangan berkata begitu, komplikasi mungkin tak nampak sekarang tapi apabila sudah meningkat usia, anda akan dapat melihat kesan-kesan negatif itu jika kalsium tak cukup dalam tubuh. Ramai ibu yang mula mengadu mengalami lenguh-lenguh badan, sakit lutut dan badan walaupun masih muda.

    Untuk pengetahuan itu, penyusuan susu ibu akan menyebabkan ibu mengalami kekurangan kalsium dalam badan setiap hari sebanyak 200 ke 300 mg setiap hari semasa penyusuan berlaku. Oleh itu sangat penting untuk ibu menambah kembali kalsium dalam badan setiap hari. Sebab itu ibu perlu sentiasa mengambil supplement atau makanan yang kaya dengan kalsium. 

    Untuk mendapatkan kalsium yang bagus bagi penyusuan susu ibu, adalah sangat penting dan WAJIB untuk ibu ambil makanan yang mengandungi tinggi kalsium.

    Tambahan pula, ia dapat mencegah penyakit osteoporosis yang merupakan penyakit disebabkan kekurangan kalsium yang boleh terjadi pada ibu walaupun umur masih muda. Oleh itu, ibu wajar ambil kalsium yang secukupnya untuk mengelakkan masalah osteoporosis, gigi patah atau sakit-sakit tulang akibat kalsium yang telah diserap.

    Kajian menunjukkan wanita menyusu bayi akan kehilangan sebanyak 3 hingga 5 peratus jisim tulang selama enam bulan penyusuan susu ibu. Hal ini kerana, bayi memerlukan kalsium dan khasiat penting dari ibunya. Sebab itu, ibu perlu tambahkannya dalam pemakanan seharian setiap hari. 




    Vitalea, B-Complex dan Vitamin C merupakan vitamin asas yang ada dalam apa juga set yang ditawarkan. Ianya merupakan gabungan vitamin yang bertindak seperti berikut:

    • VITAMIN B-COMPLEX

    B-Complex
     berfungsi menyokong penghasilan susu  dan membantu ibu mengawal tekanan. Salah satu faktor mempengaruhi kuantiti susu ibu ialah emosi ibu sendiri. 

    Ibu yang stress menyebabkan susu merudum manakala emosi gembira membuatkan susu lebih banyak terhasil. Vitamin B yang mencukupi membantu ibu kekal sihat bertenaga.

    • VITAMIN C

    VitaminC
     sangat diperlukan untuk memastikan tahap imunisasi dan antibody ibu berada pada paras terbaik. 


    Kesihatan ibu amat penting. Jika ibu demam atau sakit, susu ibu akan merudum, emosi ibu juga tidak stabil. Oleh itu kekal sihat akan memastikan juga susu ibu yang berkualiti disalurkan kepada bayi.


    • VITALEA IRON VITALEA

    VitaleaIron Formula Shaklee
     merupakan multivitamin pertama didunia sejak 100 tahun lalu. Ianya Lengkap dengan 28 Vitamin dan mineral. 


    Vitalea Shaklee dilengkapi formula salutan sprirulina istimewa untuk mudahkan menelan dan lengkap dengan zat besi (Iron) yang membantu dalam penghasilan hemoglobin darah dan mengelak masalah anemia. 

    Pengambilan vitalea setiap hari sebanyak 2 biji mencukupkan keperluan multivitamin harian ibu.

    • OMEGAGUARD
    OmegaGuard kaya dengan Omega-3 (DHA & EPA) yang sangat baik untuk minda yang sihat dan bijak. 
     
    Ia juga sangat baik untuk kesihatan mata bayi. 

    Bagi ibu yang mempunyai masalah kolestrol tinggi dan ingin memastikan berat tidak bertambah atau ingin menurunkan berat badan, OmegaGuard membantu menyerap kolestrol yang tidak baik dan menyingkiran lemak berlebihan dalam darah sekaligus perjalanan darah itu menjadi lebih lancar dan sihat. 


    B
    ENARKAH SET MENYUSU SHAKLEE BOLEH TAMBAH SUSU BADAN?
    Konsep asas untuk tambah susu ibu ialah penawaran dan permintaan. Semakin kerap susu dikeluarkan, semakin banyak susu akan terhasil. Dalam erti kata lain, semakin kerap bayi menyusu atau makin kerap susu di pam keluar, penghasilannya akan menjadi semakin banyak dan konsisten. 

    Otak memberi signal kepada hormon prolactin. Hormon dirembeskan dan payu dara bertindak menghasilkan susu untuk bayi.

    APAKAH FAKTOR- FAKTOR YANG TURUT MEMPENGARUHI JUMLAH SUSU IBU YANG DIHASILKAN?

    1. Kekerapan susu dipam keluar/ bayi disusukan
    2. Kestabilan hormon ibu
    3. Kestabilan emosi ibu
    4. Taraf kesihatan ibu
    5. Pengambilan pil perancang atau ubat tertentu

    Semuanya faktor diatas mempunyai kesinabungan antara satu sama lain. Selain itu, ibu perlu pastikan pengambilan air mencukupi, rehat mencukupi dan bersedia untuk penyusuan sepanjang masa.

    Set Menyusu / Set Post Natal merupakan set menyusu Shaklee yang paling popular di kalangan pengguna. Ianya mengandungi kesemua vitamin yang tersenarai di atas iaitu ESP, Vitalea Iron Formula, B-Complex, Vitamin-C, Alfalfa Complex dan OsteNutrix dan OmegaGuard. Ianya memberi kesan optimum dalam membantu menambah susu ibu.


    Harga setiap vitamin terkini bermula tahun 2022 adalah seperti berikut :

    SUPLEMEN SHAKLEE
    TEMPOH GUNA
    HARGA RETAIL   (RM)
    1
    ESP (850gm)
    1 hingga 3 bulan
    173.75
    2
    Alfalfa (330 tablet) S  atau
    1 hingga 3 bulan
    63.75
    Alfalfa (700 tablet) L
    3 hingga 6 bulan
    115.00
    3
    Ostenutrix (120 caplet)
    1 bulan
    68.75
    4
    Vitalea Iron Formula (120 tablet)
    2 hingga 4 bulan
    98.75
    5
    B Complex (120 tablet)
    4 bulan
    68.75
    6
    Sustain Released Vita-C Plus (180 tablet)

    Chewable C
    3 hingga 6 bulan
    sehingga 3 bulan
    115.00
    56.00
    7
    OmegaGuard (90 capsul lembut)
    1-2 bulan
    142.50

    Variasi vitamin dalam set menyusu Shaklee ni boleh dikurangkan mengikut bajet dan keperluan ibu
    Bagi ibu yang ada masalah SLE atau bayi yang ada prolonged jaundice, penggunaan alfalfa adalah tidak digalakkan.
    Set Menyusu Bajet terdiri daripada ESP, Alfalfa dan Ostenutrix sahaja. Fungsinya semata-mata untuk menambah susu ibu. Persoalannya, perlukan diambil semua vitamin atau Alfalfa dan ESP sudah mencukupi?

    Jawapannya, bergantung kepada tujuan ibu sendiri. Jika ibu mengambil supplemen untuk membanyakkan susu semata-mata, maka set bajet sudah memadai. Namun, jika tujuan ibu adalah untuk memperkayakan khasiat susu untuk kebaikan dan kesihatan bayi di samping menjaga kesihatan ibu sendiri, maka set lengkap bonda sangat syorkan disyorkan.


    Set Bajet & Ekonomi PENYUSUAN SHAKLEE 


    SUPLEMEN SHAKLEE
    TEMPOH GUNA
    HARGA RETAIL (RM)
    1
    ESP (850gm)
    1 hingga 3 bulan
    173.75
    2
    Alfalfa (330 tablet) S  atau
    1 hingga 3 bulan
    63.75
    Alfalfa (700 tablet) L
    3 hingga 6 bulan
    115.00
    3
    Ostenutrix (120 caplet)
    1 bulan
    68.75
    4
    Vitalea Iron Formula (120 tablet)
    2 hingga 4 bulan
    98.75
    Set + Alfalfa S : RM405.00               Set + Alfalfa L : RM456.00


    Set lengkap PENYUSUAN SHAKLEE


    SUPLEMEN SHAKLEE
    TEMPOH GUNA
    HARGA RETAIL (RM)
    1
    ESP (850gm) 37uv
    1 hingga 3 bulan
    173.75
    2
    Alfalfa (330 tablet) S  13uv atau
    1 hingga 3 bulan
    63.75
    Alfalfa (700 tablet) L 24uv
    3 hingga 6 bulan
    115.00
    3
    Ostenutrix (120 caplet) 14uv
    1 bulan
    68.75
    4
    Vitalea Iron Formula (120 tablet) 22uv
    2 hingga 4 bulan
    98.75
    5
    B Complex (120 tablet) 13uv
    4 bulan
    68.75
    6
    Sustain Released Vita-C Plus (180 tablet) 22uv
    3 hingga 6 bulan
    115.00
    7
    OmegaGuard (90 capsul lembut) 33uv
    1-2 bulan
    142.00
    Set lengkap dengan Alfalfa S : RM730.75              
    Set lengkap dengan Alfalfa L : RM782.00


    INFO DAN KONSULTASI SHAKLEE
     Hubungi bonda miza di talian 012 585 2034 untuk tempahan Set Menyusu dan suplemen SHAKLEE anda

    Berminat untuk SUPLEMEN MENYUSU SHAKLEE ANDA? boleh terus contact bonda ye untuk konsultasi percuma dan tempahan suplemen shaklee anda.

    CARA TEMPAHAN SET SHAKLEE MELALUI BONDAMIZA & BERSALINMENYUSU

    Untuk bonda bantu ibu-ibu buat belian dengan keahlian yang mana lebih menjimatkan sehingga 20% dengan mode bayaran tunai ke bank (CIMB / MAYBANK). . 



    Selain mengamalkan pemakanan sihat, amalan berpantang terbaik, ibu juga perlu tahu tatacara amalan berpantang yang betul. Di sini saya turut kongsikan juga beberapa (klik pada tajuk dibawah untuk bacaan selanjutnya):

     

    ANDA MENCARI BISNES YANG MODAL RENDAH DAN MUDAH? SIAPA BOLEH BUAT BISNES SHAKLEE?

    Sesiapa saja bertaraf warganegara Malaysia yang berumur 18 tahun ke atas.

    Berminat untuk mulakan perniagaan  Shaklee ? jom contact Miza

     

    boleh hubungi bonda miza / whatsapp terus bonda di talian 
     

    🌟7 SEBAB KENAPA SAYA PILIH BISNES SHAKLEE BERSAMA TEAM MFMS🌟

    Nak tahu kenapa saya dan ramai yang lain pilih buat bisnes Shaklee bersama team MFMS?

    ✅ 1. Produk Shaklee TERBUKTI SELAMAT & BERKESAN lebih 100 TAHUN.
        
    ✅ 2. Company Shaklee sangat STABIL & KUKUH sejak tahun 1956.
        
    ✅ 3. Produk Shaklee ada PERMINTAAN TINGGI di Malaysia, market luas dan mudah dipasarkan.
        
    ✅ 4. Bisnes Shaklee adalah bisnes NETWORK MARKETING PERTAMA DI DUNIA.
        
    ✅ 5. Bisnes Shaklee boleh DIWARISKAN kepada anak cucu kita.
        
    ✅ 6. Dalam Team MFMS dah ada ILMU & MENTOR yang betul dan PROVEN SUCCESS.
        
    ✅ 7. MODAL RENDAH & PULANGAN TINGGI.

    Nak tahu lebih detail?
    Jom tonton video bersama Masters Founder Team MFMS:-

    http://bit.ly/WhyShakleeMFMS

    Dah habis tonton?

    Sila klik link di bawah untuk saya bantu anda :

    Wasap.my/60125852034/NakJoinShaklee


    https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=963856
     
     Sila klik link di bawah untuk saya bantu anda :

    Wasap.my/60125852034/NakJoinShaklee
     

     
     BondaMiza Nazril
    Team MFMS Empire
     




    Sila klik link di bawah untuk saya bantu anda :

    Wasap.my/60125852034/NakJoinShaklee



    Moga bermanfaat. 

    Master 2B BondaMiza
    -Be simply healthy-


     * Produk-produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Testimoni addalah maklumbalas pengguna dan setiap orang mempunyai kesan & pengalaman yang berbeza.


      MENARIK DIBACA: 




    Berminat untuk SUPLEMEN MENYUSU SHAKLEE ANDA? boleh terus contact bonda ye untuk konsultasi percuma dan tempahan suplemen shaklee anda.

    No comments