.fixed-whatsapp { position: fixed; bottom: 20px; right: 20px; width: 50px; height: 50px; z-index: 9999; }

VIVIX SHAKLEE, ANTIOKSIDA,AWET MUDA DAN PEMULIHAN SEL SIHAT, klik sini untuk info lanjut

VIVIX SHAKLEE, ANTIOKSIDA,AWET MUDA DAN PEMULIHAN SEL SIHAT, klik sini untuk info lanjut
Kami membantu anda dan keluarga menjadi lebih sihat, awet muda dan bertenaga dengan produk kesihatan Terbaik, selamat, berkesan dan halal dari Shaklee. Kami adalah Leader Shaklee Terbaik di Malaysia. Anda Ingin dapatkan suplemen Shaklee atau Menjana Pendapatan melalui Shaklee? Hubungi bondamiza (salmiza) segera di talian 012-5852034 untuk bimbingan bisnes dan tempahan suplemen anda.

SET MENGANDUNG SHAKLEE : KEHAMILAN SIHAT PILIHAN IBU

Share:
Salam sejahtera semua pembaca blog bersalinmenyusu tersayang. Bonda nak share satu persatu tentang pentingnya suplemen semasa merancang dan setelah mengandung. Untuk merancancag kehamilan sihat, bolehlah ke checklist persediaan kehamilan di pautan ini (CHECKLIST PERSEDIAAN KEHAMILAN)



KENAPA PENTINGNYA SUPLEMEN SEMASA MERANCANG DAN SEDANG MENGANDUNG?

Bonda faham sangat, semasa mengandung terutama sekali pada trimester awal kandungan, itulah episod paling mencabar dalam hidup. Kalau ibu berpengalaman pun rasakan mencabar apalagi buat ibu yang pertama kali. Dah tentu tak biasa, semuanya akan rasa serba tak kena sahaja kan? 

Fasa kritikal mengandung sebabkan hormon badan ibu berubah dan kebanyakkan ibu akan melalui simptom-simptom kehamilan seperti : 

  • cepat letih
  • mudah marah / mood tak menentu
  • mengantuk
  • pening / sakit kepala
  • loya 
  • muntah
  • tiada selera makan / terlalu berselera makan
  • malas
  • alahan 
  • demam dan seram sejuk
Oleh kerana hormon dan badan mengalami pelbagai perubahan, maka ibu perlukan nutrisi lengkap untuk mengantikan lompong nutrisi.

Syarat utama agar badan ibu kekal sihat dan ceria walaupun diri letih dan mabuk teruk akibat alahan adalah :

  • rehat yang cukup
  • nutrisi yang lengkap 
  • sokongan suami & keluarga
Semua ibu nakkan bayi yang lahir sihat dan badan ibu kekal cergas dan ceria. Bonda doakan moga kandungan ibu semua diberkati dan diberikan kesihatan yang kekal sihat. insyallah 
 

APAKAH MASALAH KESIHATAN YANG BAKAL IBU & BAYI HADAPI JIKA KEKURANGAN NUTRISI SEMASA MENGANDUNG? 

Bonda tahu, mesti ibu ada macam-macam soalan nak terlintas difikiran. Ada yang runsing asyik muntah sahaja, asal makan je keluar semula. Tak kurang juga yang keletihan tak tentu masa. Dah tentulah banyak nutisri yang hilang dari badan kita kan.

Ibu tahu tak, nutrisi yang lengkap meningkatkan peluang untuk hamil dan membina asas yang sihat untuk ibu dan bayi semasa mengandung. 

Bonda personally cadangkan ibu cuba set  lengkap kehamilan / mengandung Shaklee (ada juga yang kenalinya sebagai set Prenatal Shaklee).  

Best tau set ni, bonda pun dah amal untuk 2 kali baby bonda (Ruzain dan Raiqa). Alhamdulillah, dah hampir 5 tahun sejak lahirnya Ruzain, Raiqa pun sekarang dah 9 bulan usianya. Memang beza sangat rasanya berbanding pengalaman mengandungkan anak pertama, Rania.


APA YANG ISTIMEWANYA SET MENGANDUNG / HAMIL SHAKLEE?

Set Mengandung / Hamil Shaklee lengkap semua nutrisi dan pastinya menyokong kehamilan yang sihat. Untuk memastikan kandungan sihat dan sepanjang 9 bulan maka ibu perlukan zat yang cukup. 

Ibu tahu tak, banyak masalah akan timbul jika badan tidak mendapat cukup zat sepanjang tempoh kehamilan. Antaranya :

"Kekurangan zat besi akan menyebabkan ibu menghadapi enemia, iaitu kekurangan sel darah merah yang sangat penting untuk mengangkut oksigen juga sel darah ibu dan bayi.


 "Kekurangan kalsium pula akan menyebabkan ibu sering kejang dan sakit sendi, malah kekurangannya akan menyebabkan tulang dan gigi berisiko menjadi rapuh"


"Kekurangan vitamin C akan  menyebabkan masalah scurvy dan jangkitan kuman termasuk luka lambat sembuh. "



  "Pengambilan suplemen yang tepat mengurangkan risiko kecacatan bayi ketika hamil, mengelakkan kelahiran pra-matang dan kurang berat badan ketika dilahirkan".


"Nutirisi lengkap bukan sahaja menyokong perkembangan otak, mata dan jantung bayi malah turut mengurangkan risiko alergi bayi selepas bersalin contohnya ekzema, jaundis dan seumpamanya".

APA KATA PAKAR MENGENAI SUPLEMEN SHAKLEE?

KENAPA PERLU AMALKAN SUPLEMEN ? 

Pengambilan suplemen sangat penting memandangkan ibu mengandung lebih terdedah kepada pelbagai risiko penyakit dan mudah mendapat jangkitan. Pemakanan harian ibu juga kebanyakkan tidak dilengkapi dengan nutrisi yang secukupnya. Seorang ibu memerlukan semua nutrisi lengkap semasa mengandung termasuklah multivitamin, kalsium, vitamin c, zat besi dan banyak lagi. Jadi apa doktor pakar berkata, bonda petik dari laman Dr. Hamid Arshat, Dr. Zubaidi dan Saintis Senior Shaklee, Puan Sonhee C. Park (Ph.D).

APA MEREKA KATA? 

Tak dinafikan ada ibu yang menganggap pengambilan suplemen sebenarnya tidak penting malah menyangka ia akan menyebabkan anak dilahirkan besar. Tanggapan tersebut adalah salah dan tidak benar sama sekali. Sayang tau kalau tak amal suplemen, sebab ia sangat baik untuk badan kita dan bayi.



Kesemua doktor ini menegaskan pengambilan suplemen dan nutrisi seimbang sangat penting untuk memastikan :

  • Ibu sihat sepanjang kehamilan (mengurangkan alahan, loya, muntah, jangkitan & masalah kesihatan lain), 
  • Bayi membesar dengan sempurna,
  • Membantu mengurangkan risiko semasa & selepas bersalin. 

Pengambilan supplemen bukan saja penting semasa mengandung tetapi perlu diamal sebelum hamil dan diteruskan selepas bersalin (berpantang dan menyusu) dan sepanjang kehidupan sebagai seorang wanita.

"Vitamin tidak menyebabkan anak menjadi besar, malah vitamin membantu mencegah kurang darah, memulihkan badan dan memastikan badan kekal sihat sepanjang kehamilan dan selepas bersalin"

" Pengambilan suplemen membantu mengurangkan jurang nutrisi, mengurangkan alahan dan memastikan ibu kekal sihat dan cergas sepanjang masa" 
"Nutrisi penting semasa hamil memastikan bayi dalam kandungan  sihat dan bijak. Nutrisi lengkap itu mestilah termasuk pengambilan asid folik, kalsium, multivitamin, zat besi, vitamin c, iodin, zink dan omega-3" 



KENAPA SET KEHAMILAN SHAKLEE (PRENATAL SHAKLEE) PILIHAN RAMAI IBU ? 


Apa yang best dengan Set mengandung / kehamilan Shaklee? Kalau orang yang dah amal macam bonda, memang jatuh cinta sangat. Sebab utamanya ia memang set yang lengkap seperti yang disyorkan oleh doktor. 

Sebab kedua pula suplemen Shaklee diperbuat daripada bahan semulajadi berkualiti tinggi, NonGMO, diproses ketat dari sebarang bahan kimia larangan, tiada pengawet dan paling utama ianya semulajadi, selamat dan berkesan. Mana nak cari serba lengkap macam ni kalau tidak hanya daripada Shaklee.

Sebab ketiganya pula set ini bukan sekadar dimakan semasa berpantang atau menyusu sahaja, ia boleh dimakan sepanjang masa. 

Paling best, setiap botol suplemen shaklee tidak hanya untuk makan 40 hari berpantang, malah ada yang untuk kegunaan sehingga 4 bulan dan 6 bulan lamanya. Memang sangat berbaloi!

Baiklah, bonda kupaskan satu persatu semua vitamin / suplemen dalam set mengandung / kehamilan shaklee ini ye. Set Mengandung / Kehamilan Shaklee ni ada 6 item kesemuanya, iaitu : 

Pembayaran tempahan melalui Shaklee2U adalah menggunakan kad debit / kredit. Untuk keahlian yang lebih penjimatan sehingga 20%, hubungi Bondamiza di talian 012-5852034 untuk belian dengan keahlian


1. Set Mengandung Shaklee :  Sustained Release Vita-C PlusTM 
Sustained Release Vita-C Plus


Vitamin C semula jadi untuk kesihatan gigi, gusi, tulang, kolagen dan hampir kesemua elemen yang membentuk tubuh badan kita.*

"Vitamin C adalah vitamin penting yang larut air dan mempunyai pelbagai fungsi kepada tubuh, dengan fungsi utama sebagai antioksida yang baik."

"Vitamin C meningkatkan kadar serapan zat besi (iron) yang sangat penting untuk pembentukan hemoglobin (hb) darah yang membawa oksigen dan nutrisi dalam darah."


"Vitamin C meningkatkan taraf sistem imunisasi tubuh ibu dan bayi dalam kandungan."


"Kajian menunjukkan Vitamin C mengurangkan risiko kehamilan pra-matang sebanyak 2 kali ganda."


"Vitamin C  membantu mengurangkan rekahan kulit (stretch mark) dan menjadikan kulit lebih sihat berseri."

Tubuh kita mampu melakukan pelbagai perkara, tetapi ia tidak dapat menghasilkan atau menyimpan vitamin C. Oleh itu, kita perlu sentiasa mengambil vitamin C untuk tubuh melalui pemakanan harian dan suplemen.



Amalkan sehari 1 ke 2 biji. 




2. Set Mengandung Shaklee : OmegaGuardTM


OmegaGuard Shaklee

Membekalkan tujuh asid lemak penting omega-3 bergred farmaseutikal dan dilengkapi dengan proses penyulingan proprietari molekul tiga peringkat.*

Setiap hidangan mengandungi kepekatan 999mg Omega-3 (546mg EPA yang bermanfaat untuk kesihatan anda dan 360mg DHA yang penting untuk perkembangan dan fungsi normal tubuh.

"DHA & EPA membentuk 70% otak, mata dan sistem saraf bayi. Hanya salah satu cara bayi anda mendapat khasiat Omega-3 ini iaitu hanya melalui ibu."

"OmegaGuard Shaklee membantu mengurangkan risiko bayi menghadapi alergik selepas lahir."

"OmegaGuard Shaklee  membantu mengawal paras kolesterol juga mengurangkan risiko tekanan darah tinggi (Preeclamsia) semasa mengandung"


"OmegaGuard turut membantu mengurangkan masalah lupa, risiko kanser dan mengurangkan risiko meroyan selepas bersalin"
"Kajian kepada ibu hamil yang mengambil jumlah minyak ikan yang berbeza, dan mendapati IQ anak- anak yang dilahirkan juga berbeza apabila mereka berusia 4 tahun. ibu yang ambil lebih banyak minyak ikan, melahirkan anak- anak yang lebih cerdas dan pintar."

Pengambilan Omega-3, semasa kehamilan teramatlah baik untuk perkembangan janin dalam kandungan dan perkembangan bayi selepas lahir termasuklah : 
  • Bayi lahir lebih pintar
  • Mempunyai skill komunikasi dan sosial yang lebih baik
  • Kurang masalah tingkahlaku
  • Mengurangkan risiko pertumbuhan terbantut
  • mengurangkan risiko penyakit ADHD, autism dan cerebral palsy




3. Set Mengandung Shaklee : Vita-lea Iron Formula

Vita-Lea Iron Formula Shaklee


Vita-Lea® Iron Formula memberikan 28 jenis vitamin dan mineral kritikal yang badan kita perlukan termasuk vitamin c, dan beta karotena untuk perlindungan antioksidan.


"Vitalea diformulasikan lengkap dengan iron (zat besi) yang sangat penting bagi ibu hamil untuk membentuk sel darah merah dan mengekalkan HB pada tahap normal."

"Vitalea sangat penting terutama jika ibu ada masalah HB rendah , mudah pitam atau pening ataupun masalah anemia."

"Vitalea Iron Formula Shaklee sangat penting bagi ibu yang tidak mendapat cukup khasiat daripada makanan. Tidak mempunyai selera makan atau tidak mengamalkan pemakanan yang seimbang."


Keistimewaan Vita-Lea® Iron Formula  Shaklee

Vita-Lea® Iron Formula mengandungi 400mcg asid folik, vitamin B yang diperlukan untuk tubuh yang sihat, melalui sistem pengangkutan mikrosalutan berpaten, direka untuk memastikan penyerapan asid folik.*

Vitalea disalut dengan serbuk spirulina. Vitalea iron formula Shaklee merupakan tablet multi vitamin paling pantas di dunia terlarut dalam air dan tubuh manusia. Ujian klinikal membuktikan pengambilan vitalea selama setahun mengurangkan 65% risiko jatuh sakit. 

Keperluan Zat Besi bagi ibu hamil normal adalah 29mg setiap hari. Vita-Lea adalah multivitamin jadi ibu tidak perlu mengambil obimin lagi.

Pada tahun 1915, Dr. Forrest C. Shaklee mencipta salah satu multivitamin pertama di A.S. Dari asas inilah terhasilnya Vita-Lea®.

Pengambilan dicadangkan adalah 2 ke 3 biji sehari. 


4. Set Mengandung Shaklee : B-Complex dengan Asid Folik
B-Complex with Folic Acid Shaklee



B-Complex With Folic Acid Shaklee membekalkan kesemua lapan vitamin B lengkap yang seimbang untuk menguatkan tubuh, melengkapi jurang nutrisi vitamin B. 


"Pengambilan asid folik yang mencukupi telah terbukti dapat mengurangkan risiko ibu daripada melahirkan bayi yang mengalami kecacatan otak atau saraf tunjang (spina bifida).*"

"Asid folik sangat penting untuk pembentukan tiub neural bayi anda yang membentuk tulang belakang dan otak."

"Vitamin B memainkan peranan penting untuk fungsi tubuh kerana ia membantu menukar makanan kepada tenaga untuk sel-sel badan kita*"

"Membantu mengurangkan masalah keletihan loya, muntah dan menambah selera ibu sepanjang kehamilan."

Keistimewaan B-Complex dengan Asid Folik Shaklee

Sistem Penyerapan Bioaktif Berpaten : Asid Folik, salah satu vitamin B kritikal dan tidak mudah diserap. Maka, Shaklee membangunkan sistem penyerapan bioaktif berpaten yang menjadikan nutrien ini lebih mudah diserap untuk menyokong penyerapan. Teknologi berpaten ini adalah milik eksklusif Shaklee.


Ibu memerlukan sekurang-kurangnya 400mcg-600mcg keperluan asid folik sehari.
Digalakkan ibu mengamalkan vitamin B dan Asid Folik, 3 bulan lebih awal iaitu sebelum ibu merancang untuk mengandung lagi. Ini kerana gangguan pertumbuhan saraf dan neuro janin boleh berlaku seawal minggu pertama mengandung iaitu ketika janin baru terbentuk.
Pengambilan dicadangkan adalah sebiji sehari. 


5. Set Mengandung Shaklee : Ostematrik 

Ostematrik Shaklee
Tulang merupakan sistem sokongan tubuh kita, kerana itulah amat penting untuk kita memastikan ia kekal kuat dan sihat. Tubuh membina tulang baharu dengan pantas, tetapi apabila umur meningkat, dan mengalami perubahan akibat kehamilan dan penyusuan badan, maka kehilangan jisim tulang adalah lebih banyak berbanding tulang yang dibina. 

Hakikat inilah menjadikannya penting untuk ibu membekalkan tulang ibu dan bayi dalam kandungan dengan nutrien pembina-tulang yang berkualiti.*
Diformulasi dengan kalsium, vitamin D, magnesium dan empat nutrien pembinaan tulang untuk membantu menjaga tulang dan gigi yang kuat dan sihat.*
Ibu hamil memerlukan 1000mg hingga 1300mg kalsium sehari.


"Kalsium sangat penting untuk pembinaan sel, saraf, pertumbuhan gigi, pembentukan tulang bayi, pembentukan otot serta ritma jantung bayi."


"Vitamin D  yang terkandung bersama akan membantu penyerapan kalsium yang sempurna."


"Kekurangan kalsium akan menyebabkan tulang ibu terdedah kepada kerapuhan (osteporosis), gigi cepat longgar dan penyusutan jisim tulang."


Keistimewaan Ostematrik Shaklee

Diformulasi khas dengan campuran 7 nutrien penting termasuk kalsium, vitamin D, magnesium, zink, kuprum, mangan, dan boron untuk membantu membina ketumpatan tulang. Kaplet bersaiz kecil, mudah ditelan.

Dicadangkan pengambilan Ostematrik sebanyak 2 ke 4 biji sehari.

6. Set Mengandung Shaklee : ESP Shaklee
ESP Shaklee (Soy Protein Isolated Powder)
Makanan lazat yang kaya dengan kalsium and protein. Protein adalah seperti blok yang membina tubuh kita, seperti batu bata yang membina rumah . Ia memainkan peranan penting bagi setiap fungsi tubuh untuk pertumbuhan and perkembangan. Shaklee ESP Mixed Soy Protein Isolate Powder adalah makanan lazat yang kaya dengan kalsium dan protein.*

"Protein membantu membekalkan asid amino yang bertindak membentuk otot dan organ bayi."

"Penting untuk pembentukan kuku, rambut dan kulit. Protin yang berkualiti sangat membantu pertumbuhan yang baik."

"Ia juga berfungsi membina dan memperbaharui se-sel tisu, hormon dan enzim di dalam tubuh.Protin memelihara dan mengelakkan janin menjadi cacat." 

"Bagi ibu hamil pula, protein dikatakan kunci untuk melawan penyakit."

"ESP Shaklee (Protin Shaklee) membantu memberi ibu tenaga lebih lama di mana bagi mereka yang mengalami morning sickness yang agak teruk."

"Protein soya membantu mengurangkan kolesterol."









Keistimewaan ESP Shaklee


  • ESP Shaklee menggunakan protein soya yang tidak-diubahsuai secara genetik (Bukan-GMO) di bawah Program Pengekalan Identiti (IPP).
  • Setiap hidangan membekalkan 14 gram protein berasaskan tumbuhan. Protein soya membantu menurunkan paras kolesterol*.
  • Mempunyai skor PDCAAS (Protein Digestibility Corrected Amino Acid Score) 1.0 – penarafan yang tertinggi dan bersamaan dengan skor yang diberikan pada protein haiwan.
  • Membekalkan 9 asid amino.
  • Tinggi dengan kalsium yang membantu perkembangan tulang dan gigi yang kuat.

Nota: Jumlah protein soya yang disyorkan untuk memberikan kesan penurunan terhadap kolesterol darah adalah 25g sehari.

Pengambilan yang disyorkan sehari adalah 3 sudu.


Pembayaran tempahan melalui Shaklee2U adalah menggunakan kad debit / kredit. Untuk keahlian yang lebih penjimatan sehingga 20%, hubungi Bondamiza di talian 012-5852034 untuk belian dan keahlian.


KOLEKSI TESTIMONI SET HAMIL SHAKLEE

Disini bonda kongsikan sedikit testimoni pengguna set hamil Shaklee yang excited dengan perubahan dan lebih segar bugar lepas mengamalkan set Shaklee ni. Untuk testimoni yang lebih banyak jangan lupa klik pada gambar koleksi testimoni di bawah ya. 

Testimoni bonda sendiri, hamilkan Raiqa baru-baru ini







KLIK PADA GAMBAR UNTUK TESTIMONI SET HAMIL, BERSALIN & MENYUSU SHAKLEE SELANJUTNYA


CARA TEMPAHAN SET MENGANDUNG (PRENATAL SHAKLEE) MELALUI BONDAMIZA & BERSALINMENYUSU.COM

Untuk bonda bantu ibu-ibu buat belian dengan keahlian yang mana lebih menjimatkan sehingga 20% dengan mode bayaran tunai ke bank (CIMB / MAYBANK). Manfaat keahlian boleh terus ke link ini ya. 

 ibu-ibu boleh hubungi bonda / whatsapp terus bonda di talian 



Selain mengamalkan pemakanan sihat, amalan berpantang terbaik, ibu juga perlu tahu tatacara amalan berpantang yang betul. Di sini saya turut kongsikan juga beberapa (klik pada tajuk dibawah untuk bacaan selanjutnya):

Moga bermanfaat. 

Master 2B BondaMiza
-Be simply healthy-

 * Produk-produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Testimoni addalah maklumbalas pengguna dan setiap orang mempunyai kesan & pengalaman yang berbeza.


MENARIK DIBACA: 


No comments