.fixed-whatsapp { position: fixed; bottom: 20px; right: 20px; width: 50px; height: 50px; z-index: 9999; }

VIVIX SHAKLEE, ANTIOKSIDA,AWET MUDA DAN PEMULIHAN SEL SIHAT, klik sini untuk info lanjut

VIVIX SHAKLEE, ANTIOKSIDA,AWET MUDA DAN PEMULIHAN SEL SIHAT, klik sini untuk info lanjut
Kami membantu anda dan keluarga menjadi lebih sihat, awet muda dan bertenaga dengan produk kesihatan Terbaik, selamat, berkesan dan halal dari Shaklee. Kami adalah Leader Shaklee Terbaik di Malaysia. Anda Ingin dapatkan suplemen Shaklee atau Menjana Pendapatan melalui Shaklee? Hubungi bondamiza (salmiza) segera di talian 012-5852034 untuk bimbingan bisnes dan tempahan suplemen anda.

CEGAH KOLESTROL TINGGI DENGAN PHYTOCOL- ST SHAKLEE

Share:
Tahu tak..1 daripada 3 rakyat Malaysia mempunyai kolestrol tinggi..

Yelah majoriti kita suka makan berlemak seperti nasi lemak, roti canai, kuih muih bergoreng & bersantan, itu belum dikira dengan minuman lagi.. huhuhu dah tentu la sangat tinggi kolestrolnya. Kalau tak percaya, jom kita buat ujian kolestrol :p


Nak tahu tanda-tanda dan gejala kolesterol Tinggi? 

Banyak orang yang tidak ambil serius risiko kolesterol tinggi.Adakah anda sering alami gelaja di bawah :

• Masalah Pernafasan
• Sakit dada
• Pening
• Denyutan jantung yang tidak tetap
• Loya dan muntah-muntah
• Kebimbangan melampau
• Pedih ulu hati atau ketidakhadaman yang kerap
• Berpeluh dingin


kalau ya, baik rawat segera sebelum parah..

Kolesterol oh kolestrol, apa itu?

Kolesterol adalah zat (sterol) seperti lemak dalam darah. Kolesterol dihasilkan daripada makanan dan ia juga dihasilkan oleh  tubuh kita

Kolesterol memiliki beberapa penggunaan yang baik. Ia membantu menghasilkan sel-sel baru dan beberapa hormon. Namun jika berlebihan  dalam darah akan menyebabkan masalah serius. 


Jenis-jenis kolestrol.. 2 jenis semuanya : 

Kolesterol LDL dan kolesterol HDL. HDL merupakan kolestrol baik dan LDL merupakan kolestrol jahat. Apabila paras kolestrol jahat terlalu tinggi, maka ia adalah musuh kita..

  • LDL juga disebut "kolesterol jahat" Menyumbat arteri, meningkatkan risiko serangan jantung dan strok. 
  • HDL adalah "kolesterol baik." Kolesterol jenis ini mengikat kolesterol jahat dan membawanya ke hati, dimana ia disaring keluar dari tubuh.
  • Triglycerides bukanlah kolesterol tetapi jenis lain dari lemak yang mengapung didalam darah. Hampir sama seperti kolesterol jahat, memiliki tingkat triglycerides yang tinggi dapat meningkatkan risiko penyakit kardiovaskular. 

Risiko kolestrol berlebihan : 

Lebihan kolestrol HDL itu dapat menumpuk didinding arteri menjadi plak - dapat mempersempit arteri seperti tersumbat. Ini juga dapat mengakibatkan arteriosclerosis, atau pengerasan arteri, yang mana dari fleksibel yang biasa berubah menjadi lebih rapuh. Plak dapat terbentuk dimana saja. 

Jika ia terbentuk didalam arteri nadi di leher, itu adalah penyakit carotid artery


Jika ia terbentuk didalam arterikoroner - yang mana memasuki otot jantung dengan darah – itu disebut penyakitcoronary artery

Seperti semua organ, jantung memerlukan pasukan darah yang baik untuk bekerja. Jika tidak mendapatkan darah itu, kita akan terdedah kepada angina, yang mana menyebabkan sebuah rasa sakit seperti tertindih dibahagian dada dan gejala lainnya.

Jika pembekuan darah terjadi di otak, ia akan menyebabkan strok. Manakala, jika pembekuan berlaku diarteri koroner, maka ia akan menyebabkan serangan jantung.


Saluran darah yang membawa oksigen  menyempit akibat mendapan kolestrol yang mengeras dan akhirnya akan pecah, menyebabkan darah beku, maka STROK dan SERANGAN JANTUNG boleh terjadi secara tiba-tiba.


Faktor penyebab kolestrol tinggi 


1. Faktor Usia
  • Risiko akan semakin meningkat seraya usia bertambah. Risiko kolesterol tinggi akan meningkat kepada lelaki berusia di atas 45 tahun dan pada wanita di atas 55 tahun.  Bagi perempuan, biasanya kadar kolesterol ini akan meningkat ketika masa menopause.
  • Meskipun begitu, risiko tidak menghilang begitu saja pada usia muda. Laporan Badan Kesihatan dunia pada tahun 2002 mencatat bahawa sebanyak 4.4 juta kematian diakibatkan kolesterol tinggi dan sekitar 7.9 % adalah orang muda.
  • Jadi usia muda pun memungkinkan kolesterol tinggi. Pada orang muda, selain faktor genetik, faktor gaya hidup dan pola makan tidak sihat merupakan penyebabnya.

2. Pola Makan yang Tidak Sihat
  • Kadar kolesterol yang tinggi pada seseorang seringkali dipengaruhi oleh faktor makanan yang dikonsumsi. Makanan seperti daging merah, sos, burger, kiuh muih yang mengandungi kolesterol tinggi. bagi yang berisiko penyakit kronik, dan tidak menjaga makanan yang diambilnya, potensi risiko kolesterol tinggi akan semakin besar.

3. Kurang Olahraga / bersukan
  • Olahraga akan meningkatkan kadar kolesterol baik (HDL) 3-6% dan menurunkan kolesterol jahat (LDL) sampai 10%. Selain itu kadar trigliserida juga akan ikut menurun.
  • Olahraga dapat meningkatkan jumlah protein pengangkut kolesterol dalam darah. Akhir kolesterol dalam darah dan pembuluh darah berkurang. kebiasaannya, orang yang menderita hiperkolesterol adalah orang yang obes.

4. Tekanan Darah Tinggi (Hipertensi)
  • Tekanan darah tinggi dalam tubuh akan menekan jantung untuk bekerja lebih keras berbanding biasanya sehingga aliran darah akan menjadi lebih cepat.
  • Akibatnya, saluran pembuluh darah semakin kuat menekan pembuluh darah sehingga dapat merosak jaringan pembuluh darah.

5. Stress / Tekanan
  • Stress banyak dihubungkan dengan darah tinggi dan penyakit jantung kerana sangat berkaitan dengan sistem peredaran darah. Bagaimana stress berpengaruh pada peningkatan kolesterol? Stress menstimulasi beberapa sistem tubuh misalnya yang berkaitan dengan sistem hormon.
  • Hormon-hormon tersebut memiliki misi mempersiapkan tubuh agar dapat menghadapi stress sehingga memberikan efek terhadap kerja sistem organ.  

6. Penderita Diabetes
  • Biasanya pada penderita diabetes memiliki kadar gula yang tinggi dalam darah, kolesterol LDL dalam darahnya ditemukan lebih padat dan ukurannya lebih kecil sehingga mudah masuk dan menempel pada pembuluh darah di lapisannya yang terdalam. Kondisi tersebut memudahkan penimbunan plak-plak kolesterol di dalam pembuluh darah (aterosklerosis).


7. Perokok
  • Merokok dapat menyebabkan gangguan metabolisme lemak dalam darah. Pada orang-orang yang merokok, kadar LDL mereka ditemukan dalam jumlah yang tinggi sedangkan kadar HDL nya rendah.
  • Merokok dapat menyebabkan penyempitan dan penyumbatan pembuluh darah, meningkatkan tekanan darah pada nadi, merusak lapisan dalam pembuluh darah, serta mengganggu  jantung.
  • Akibatnya, terjadi penguraian lemak di dalam tubuh dan pembebasan lemak ke dalam darah yang memicu kepada peningkatan kadar kolesterol.
Mengambil Tindakan segera untuk Menurunkan paras  Kolesterol secara semula jadi....MEMPERKENALKAN PYTOCOL-ST


Apa itu PHYTOCOL ST??
 
PHYTOCOL-ST Shaklee adalah formulasi proprietari yang berasaskan bahan-bahan yang telah terbukti secara klinikal berkesan untuk penyekatan penyerapan kolesterol dan merendahkan paras kolesterol LDL


KELEBIHANNYA.. 

Fitosterol
  • Rumusan daripada beberapa jenis fitosterol asli yang aktif daripada tumbuhan, buahan, sayuran dan bijirin
  • Membekalkan 2,000 mg fitosterol tumbuhan setiap hari.
  • Fitosterol tumbuhan telah terbukti secara klinikal mampu mengurangkan paras kolesterol dalam lebih 80 kajian
  • Membekalkan 100% nilai fitosterol harian sepertimana disyorkan Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH).
  • Tiada pengawet, pewarna, perisa atau pemanis tambahan.
Phytosterol adalah tumbuhan sterols dan stenoils yang terdapat dalam SEL MEMBRAN TUMBUHAN. Ia menyerupai kolesterol dalam badan dan apabila kolesterol ni berjumpa dia akan bersaing untuk menyerap kedalam sistem penghadaman badan. 

 

Sterols dan stenols ni akan menghalang koleterol jahat (LDL kolesterol) dan akan merendahkan kolesterol jahat yang masuk ke dalam salur darah manusia yang boleh menyumbatkan salur darah. 


Sterol dan stenoil yang ada dalam makanan seharian kita seperti makan 200 batang lobak merah atau 70 keping roti gandum atau 425 biji tomato SETIAP HARI

 

Laratkah kita nak MAKAN SEMUA ini?

Tidak mungkin kita mampu makan sebanyak ini!!!!

Jadi bagaimanakah FITOSTEROL BERTINDAK? 

Dengan struktur yang sama seperti kolesterol, Fitosterol bersaing dan akan mengalahkan kolesterol dalam penyerapan di dalam Usus.

Ini bermaksud apabila kita mengambil banyak fitosterol maka semakin kurang kolesterol yang akan di serap di dalam tubuh kita dan semakin tinggi untuk anda merendahkan paras kolesterol LDL kita


hijau menunjukkan fitosterol dalam phytocol-st bertindak seperti pagar menghalang kolestrol masuk ke salur darah.

CADANGAN PENGAMBILAN PHYTOCOL-ST

 

'The National Cholesterol Education Program' mencadangkan penggunaan  2 grams phytosterol setiap hari boleh menjaga kesihatan anda dan mengurangkan kadar kolesterol jahat (LDL) dalam badan. 


Pengambilan 3-4 kapsul PHYTOCOL-ST setiap hari (sebelum makan) berupaya mengawal paras kolestrol dalam badan.


TESTIMONI PENGGUNA PERTAMA MALAYSIA : 

Pengarah Shaklee Malaysia, Encik Ethan Wang

bacaan paras kolestrol, sebelum beliau mengambil Phytocol-ST 


bacaan paras kolestrol beliau selepas mengambil   Phytocol-ST
PROMOSI ;



Hubungi saya untuk mendapatkan promosi istimewa bulan ini. Hubungi saya untuk mengetahui cara : 

Keahlian Shaklee seumur hidup percuma
* Bonus ahli
* Pembelian pada harga jimat 
Bimbingan dan tunjuk ajar (bisnes shaklee)
* Jemputan ke Secret Group BondaMiza dan MFMS The Most Happening Shaklee Team In Malaysia

Jangan lepaskan peluang keemasan ini.. Pembelian twin pack produk pada diskaun 5% pun ada.. memang berbaloi :D


hubungi saya untuk khidmat nasihat dan harga istimewa. 


~ Be Simply Healthy ~
      Bonda Miza

Jika anda rasa maklumat ini bermanfaat dan berguna untuk semua, silalah 'like' atau 'share' entry ini dengan semua yea. 
  

Mudah-mudahan ia mampu untuk memberi motivasi kepada kita semua agar lebih berjaya dalam kehidupan kita di dunia dan akhirat. amin  

 

Dapatkan juga Ebook percuma yang sarat dengan tip-tip perniagaan dan motivasi “Sorry Boss!!! Saya Terpaksa Berhenti Kerja”. (saya harap dapat baca :D) boleh d/load  dari link ni 'Sorry Boss!! saya terpaksa berhenti kerja..."
 


Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?

Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?

  Hubungi saya untuk:

 FREE CONSULTATION, AFFORDABLE PRICE
&
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!

BONDA MIZA 
012 585 2034
(whatsapp/telegram/sms/call)
www.bondamiza.com
www.bersalinmenyusu.com

No comments