.fixed-whatsapp { position: fixed; bottom: 20px; right: 20px; width: 50px; height: 50px; z-index: 9999; }

VIVIX SHAKLEE, ANTIOKSIDA,AWET MUDA DAN PEMULIHAN SEL SIHAT, klik sini untuk info lanjut

VIVIX SHAKLEE, ANTIOKSIDA,AWET MUDA DAN PEMULIHAN SEL SIHAT, klik sini untuk info lanjut
Kami membantu anda dan keluarga menjadi lebih sihat, awet muda dan bertenaga dengan produk kesihatan Terbaik, selamat, berkesan dan halal dari Shaklee. Kami adalah Leader Shaklee Terbaik di Malaysia. Anda Ingin dapatkan suplemen Shaklee atau Menjana Pendapatan melalui Shaklee? Hubungi bondamiza (salmiza) segera di talian 012-5852034 untuk bimbingan bisnes dan tempahan suplemen anda.

TIP BIJAK BELANJA DI BAZAR RAMADHAN

Share:
Tip ini tip istimewa berbelanja di bazar ramadhan. Salam Ramadan buat semua umat Islam. Alhamdulillah dan 2 hari kita berpuasa. dah 2 hari le juga bazar ramadhan beroperasi.. hehehe
tengok makanan semua nampak sedap kan.. dugaan!
Baiklah, kat sini saya nak kongsikan tip istimewa ,credit kepada Master Amir. Apabila di bazar kita akan rasa hendak beli sebanyak mungkin kan? sini nak kongsikan 3 tips buat kita semua.

1. BELI 1 ATAU 2 JUADAH SAHAJA
Apakata kita cuba tukar amalan tersebut kepada beli 1 atau 2 sahaja juadah berbeza setiap hari. Dalam sebulan, bermakna sudah 30 ke 60 jenis juadah kita beli. Setiap kali rasa hendak membeli lebih dari 2 juadah, jerit dalam hati "ESOK MASIH ADA". lagipula makanan manis-manis bukan makanan yang sihat tau.

2. HAD JUMLAH WANG YANG DI BAWA
Hadkan jumlah wang didalam beg duit. kalau boleh bawa sikit je, RM10 atau kurang dari RM20. Kajian menunjukkan apabila seseorang itu lapar, nafsu mudah menguasai akal fikiran jadi akibat terlebih berbelanja mudah sangat berlaku.
Insyaallah, dengan tips di atas. Kita dapat mengawal perbelanjaan di bulan puasa. Jangan membazir membeli makanan yer kawan2. (bila tak abis dimakan)

3. CATATKAN PEMBELIAN
Catit dalam buku kecil berapa yang telah anda belanja setiap hari di bazaar. Ini bagi memastikan kita tahu level pengeluaran duit semasa di bazaar. Maklumlah, setahun sekali jer kan bazaar ni. Hehe, Jangan dilupa membazir itu amalan syaitan, lagipula sayang sangat lepas berbuka banyak juadah yang tak habis. Kita nak kumpul pahala, dah jadi kumpul dosa pula..Jom kita mulakan langkah pertama dengan berbelanja secara berhemah. 
Duit lebih tu nanti boleh digunakan untuk derma pada surau atau moreh plak. Bertambah pahala kita nanti kan? BANYAKKAN IBADAT, KURANGKAN PEMBAZIRAN DAN DOSA..
Bijak berbelanja mulai hari ini, insyallah lepas raya tak lah kering poket. 
Moga tip di atas dapat memberi manfaat kepada kita semua, feel free to share.

By Master To Be Bonda Miza Nazril

MENCARI KOLEKSI JUBAH MENYUSU UNTUK ANDA DAN SEISI KELUARGA ? 
INGIN DAPATKAN SUPLEMEN SHAKLEE UNTUK ANDA DAN SEISI KELUARGA?
INGIN MENJANA PENDAPATAN BERSAMA SHAKLEE? 
Hubungi saya Konsultan & Pengedar Shaklee sah anda
Lain-lain bahan bacaan berkaitan : 

No comments