.fixed-whatsapp { position: fixed; bottom: 20px; right: 20px; width: 50px; height: 50px; z-index: 9999; }

VIVIX SHAKLEE, ANTIOKSIDA,AWET MUDA DAN PEMULIHAN SEL SIHAT, klik sini untuk info lanjut

VIVIX SHAKLEE, ANTIOKSIDA,AWET MUDA DAN PEMULIHAN SEL SIHAT, klik sini untuk info lanjut
Kami membantu anda dan keluarga menjadi lebih sihat, awet muda dan bertenaga dengan produk kesihatan Terbaik, selamat, berkesan dan halal dari Shaklee. Kami adalah Leader Shaklee Terbaik di Malaysia. Anda Ingin dapatkan suplemen Shaklee atau Menjana Pendapatan melalui Shaklee? Hubungi bondamiza (salmiza) segera di talian 012-5852034 untuk bimbingan bisnes dan tempahan suplemen anda.

Tip menyusu di tempat awam atau khayak ramai

Share:
Bayi jikalau dah lapar, dia tak mengira tempat, yang penting baginya susu je :P.. kalau tidak dapat susu, dah tentu dia akan menangis.. uwaaaaaaaaaaaaaaaa, begitulah lumrah jika ada anak kecil.. 

Buat sesetengah ibu, mereka rasa tertekan, ada juga yang rasa leceh nak meyusu anak di lokasi terbuka atau di tempat awam..so bagaimana nak menyusukan anak, tambah-tambah lagi di lokasi khayak ramai. ??

Sesetengah tempat membeli belah adalah mesra bayi, ada menyediakan bilik khas untuk penyusuan bayi, namun begitu, bukan semua tempat menyediakan kemudahan tersebut. 

Meh, saya kongsikan beberapa tip untuk penyususan di khayak ramai.., selalu juga saya buat apabila bawa baby jalan-jalan :D
 
Yakin Diri 
Jangan ragu-ragu untuk melakukan penyusuan depan khalayak. Fikirkan bahawa anda mahu memberikan yang terbaik untuk bayi.

 

Fokus

Anda harus fokus kepada kebaikan semula jadi susu ibu. Perasaan malu dan tertekan akan memberi kesan kepada kelancaran pengaliran susu ibu.

 

Lokasi

Cari tempat yang tidak terlalu ramai orang untuk melakukan penyusuan. Ketika penyusuan, bayi inginkan suasana yang tenang.

 

Pakaian khusus
Pakaian untuk ibu menyusu sekarang dah banyak dipasaran, atau boleh juga sarungkan pelindung penyusuan seperti poncho, shawl atau kain pendakap ketika menyusukan bayi. Sekarang dah mudah untuk dapatkan, murah-murah pun ada :D, kalau rajin, bolehlah jahit sendiri :D
  

Bantuan

Jika tidak mempunyai kain atau pakaian penyusuan, suami atau pihak ketika boleh menjadi ‘dinding’ sementara saat penyusuan. Surau atau bilik menukar pakaian adalah alternatif tempat penyusuan susu ibu.

Moga tip ini bermanfaat buat semua :D

Thanks for reading :D , 

jemput-jemputlah like page terbaharu saya (BONDA SIHAT) di www.facebook.com/bondamiza

dapatkan Ebook percuma yang sarat dengan tip-tip perniagaan dan motivasi “Sorry Boss!!! Saya Terpaksa Berhenti Kerja”. (saya harap dapat baca :D) boleh d/load  dari link ni 'Sorry Boss!! saya terpaksa berhenti kerja..."

Mudah-mudahan ia mampu untuk memberi motivasi kepada kita semua agar lebih berjaya dalam kehidupan kita di dunia dan akhirat. amin 

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?

Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah? 
Hubungi saya untuk:
FREE CONSULTATION, AFFORDABLE PRICE
&
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!


“Creating Healthy Families…”  

....salmiza....






No comments