.fixed-whatsapp { position: fixed; bottom: 20px; right: 20px; width: 50px; height: 50px; z-index: 9999; }

VIVIX SHAKLEE, ANTIOKSIDA,AWET MUDA DAN PEMULIHAN SEL SIHAT, klik sini untuk info lanjut

VIVIX SHAKLEE, ANTIOKSIDA,AWET MUDA DAN PEMULIHAN SEL SIHAT, klik sini untuk info lanjut
Kami membantu anda dan keluarga menjadi lebih sihat, awet muda dan bertenaga dengan produk kesihatan Terbaik, selamat, berkesan dan halal dari Shaklee. Kami adalah Leader Shaklee Terbaik di Malaysia. Anda Ingin dapatkan suplemen Shaklee atau Menjana Pendapatan melalui Shaklee? Hubungi bondamiza (salmiza) segera di talian 012-5852034 untuk bimbingan bisnes dan tempahan suplemen anda.

Serlahkan kuasa wanitamu sebenar..

Share:
Assalamualaikum,.. 

Kelmarin saya terima dua (2) lagi anak baru.. Anak-anak didik Shaklee.. teruja hati ni.. excited nak bantu diaorang untuk berjaya... Saya perasan, semua anak-anak didik saya ni perempuan, tu buat saya terpikir, agaknya yang lelaki ni suka berada di belakang tabir saja kot, menjadi penyokong pasangan masing-masing.. :D.. kalau tak da penyokong, runtuh pula bangunan nanti.. (sama-sama penting) :)

Bukan anak-anak didik saya saja, anak-anak didik yang lain pun ramai wanita.. memang salute kepada kaun hawa.. bersemangat sungguh diaorang nak berbisnez, paling kurang mau income 4 angka untuk anak-anak ni.. caiyok!!! saya kena perturunkan ilmu yang baik-baik untuk anak-anak... sesi mentor mentee ni memang sangat berkesan.. baru boleh close guide dan monitor anak-anak.. kalau tidak , nanti salah jalan pulak diaorang..

Sekarang wanita lebih ramai.. boleh kata masa belajar dulu pun ramai wanita berbanding lelaki. Dalam kelas pun sikit je lelaki..

Meh nak share sikit, saya baru baca artikel dari Harian Metro.. tajuknya : "Wanita tentukan kuasa wang".. 



Dalam artikel, kajian selama tiga tahun telah dijalankan di seluruh dunia baru-baru ini, 80 peratus keputusan untuk membelanjakan wang, banyak ditentukan oleh wanita. Sebab itulah  kuasa dan pengaruh besar yang dimiliki wanita.. Jangan marah kat saya ye.. ni bukti tau :p

Kajian itu digelar High Heeled Warriors, dijalankan oleh NBC Universal.  kajian data tentang gaya hidup wanita di rantau Asia yang mempengaruhi gaya mereka terhadap perbelanjaan keluarga serta diri sendiri.  taksangka ye, wanita mengawal perbelanjaan barangan pengguna bernilai RM65 trilion di seluruh dunia ni. wow! banyak gila tu... 

Daripada kajian berkenaan, wanita dibahagikan kepada lima kumpulan berdasarkan motivasi hidup, aspirasi, peribadi serta pilihan barangan pengguna seperti media, elektronik, kewangan, pengembaraan, fesyen, kecantikan dan automotif.

Lima segmen wanita itu adalah trailblazer, passionista, heart-warmer, social-sider dan peace-keeper. so mari para wanita, mari kita 'check' yang mana satu jenis kita ni :

Trailblazer
Golongan ini mempunyai impian besar, suka mencabar diri sendiri dan bercita-cita tinggi untuk bersaing dengan lelaki dan mencapai kejayaan serta menyerlah dalam kerjaya mereka.
Wanita daripada kumpulan itu juga mempunyai kemampuan berbelanja yang besar dan tidak takut menunjukkan kemewahan yang ada pada diri mereka dengan cara membeli barangan berjenama serta hanya memilih kenderaan mewah.


Passionista 

Golongan wanita ini bersikap spontan, suka mengembara dan bersedia untuk apa saja yang membuatkannya gembira dan teruja dalam karier. Mereka juga suka berdikari dan mahu hidup mengikut rentak terkini.

Heart-warmer 

Golongan wanita ini amat mementingkan keluarga mereka selain setia, penyayang dan menjadi tulang belakang kuat kepada keluarga.
Motivasi hidup mereka adalah keluarga dan karier mereka dibina berdasarkan keseimbangan antara keluarga dan kerjaya. Biarpun gemar kepada barangan berjenama, golongan ini lebih berjimat-cermat dan berbelanja mengikut bajet demi keluarga.


Social-sider 

Golongan wanita ini pula mempunyai sikap optimistik dalam kehidupan, gemar bersosial dan mempunyai ramai rakan. Biarpun gemar berkenalan dengan ramai rakan baru, golongan ini juga gemar menonton televisyen sebagai cara untuk mengisi masa lapang mereka.

Peace-keeper
Golongan wanita ini sukakan kehidupan yang tenang, ringkas, stabil dan mudah dijangka. Mereka mempunyai pandangan yang tradisional mengenai kehidupan, setia pada produk dan memiliki cita rasa terhadap barangan berkualiti.

Lagi Petikan Harian Metro : mesti baca ni

"Pengarah Urusan Universal Networks International Asia Pasifik, Christine Fellowes berkata, fakta itu tidak menghairankan dapat dilihat daripada kuasa membeli wanita di Asia yang semakin kukuh dan cita rasa mewah wanita berjaya.

Di China yang mana 30 peratus pemilik kereta Ferrari yang terkenal sebagai kereta berkuasa tinggi yang menyerlah dan paling mewah dalam kelasnya adalah golongan wanita.


Fellowes berkata, “Kami melihat jumlah wanita yang berpelajaran tinggi, berpendapatan besar dan memiliki aspirasi yang tinggi semakin meningkat sejak beberapa tahun kebelakangan ini.

“Rantau Asean memiliki jumlah wanita paling ramai yang menjawat peranan dalam pengurusan kanan di dunia iaitu sebanyak 32 peratus berbanding 21 peratus di bahagian lain dunia,” katanya.


Kajian berkenaan dijalankan dalam kalangan 3,000 wanita berusia antara 20 hingga 44 tahun membabitkan responden dari Singapura, Malaysia, Filipina, Indonesia dan Hong Kong.


Menurut Fellowes, 31 peratus wanita di Asia adalah penjana pendapatan keluarga serta membeli 60 peratus barangan yang secara tradisinya dibeli oleh lelaki.


Keadaan itu membuatkan kehendak dan keperluan kaum wanita perlu diberi perhatian serius oleh pengeluar produk sekiranya mereka mahu mendapat keuntungan yang tinggi dalam jualan.


Di Malaysia sendiri, 55 peratus wanita didapati memiliki sekurang-kurangnya satu jenis barangan mewah dan membelanjakan kira-kira RM4,600 setiap tahun untuk mendapatkan barangan mewah.


Penemuan itu juga mendapati, satu daripada tiga wanita di seluruh negara menjadi ketua keluarga yang mencari pendapatan atau menyumbang lebih banyak wang dalam keluarga berbanding pasangan mereka. “Sebanyak 28 peratus wanita di Malaysia juga memegang jawatan tinggi di bahagian pengurusan kanan syarikat. 

no wonder, patutlah kalau nak membeli barang je, penjual tu suka cakap ngan wanita, kalau nak jual barang pada suami, kena promote pada isterinya. pehhh.. last-last, cair juga hubby, isteri dah pujuk nak beli.. kua kua kua...

jemput-jemputlah like page terbaharu saya (BONDA SIHAT) di www.facebook.com/bondamiza

dapatkan Ebook percuma yang sarat dengan tip-tip perniagaan dan motivasi “Sorry Boss!!! Saya Terpaksa Berhenti Kerja”. (saya harap dapat baca :D) boleh d/load  dari link ni 'Sorry Boss!! saya terpaksa berhenti kerja..."


Mudah-mudahan ia mampu untuk memberi motivasi kepada kita semua agar lebih berjaya dalam kehidupan kita di dunia dan akhirat. 
amin 


Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?

Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah? 

Hubungi saya untuk:

FREE CONSULTATION, AFFORDABLE PRICE
&
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!



“Creating Healthy Families…” 
 

....salmiza....







No comments