.fixed-whatsapp { position: fixed; bottom: 20px; right: 20px; width: 50px; height: 50px; z-index: 9999; }

VIVIX SHAKLEE, ANTIOKSIDA,AWET MUDA DAN PEMULIHAN SEL SIHAT, klik sini untuk info lanjut

VIVIX SHAKLEE, ANTIOKSIDA,AWET MUDA DAN PEMULIHAN SEL SIHAT, klik sini untuk info lanjut
Kami membantu anda dan keluarga menjadi lebih sihat, awet muda dan bertenaga dengan produk kesihatan Terbaik, selamat, berkesan dan halal dari Shaklee. Kami adalah Leader Shaklee Terbaik di Malaysia. Anda Ingin dapatkan suplemen Shaklee atau Menjana Pendapatan melalui Shaklee? Hubungi bondamiza (salmiza) segera di talian 012-5852034 untuk bimbingan bisnes dan tempahan suplemen anda.

MOMENT INDAH PENYUSUAN BADAN DENGAN SHAKLEE

Share:
Salam sejahtera semua pembaca Syoknya Menyusu, Alhamdulillah, hari ini peluang saya pula berkongsi pengalaman penyusuan dengan ibu-ibu semua.


FLASHBACK KISAH LALU: SEBELUM MENGENAL SUPLEMEN PENYUSUAN SHAKLEE
Cukuplah pengalaman sedih menyusu anak sulung, penyusuan susu ibu untuk anak sulung saya, tak berjaya sebenarnya. 

Semasa anak sulung saya lahir, saya tiada pengalaman malah cetek ilmu mengenai penyusuan badan. Anak sulung saya lahir dengan kuning yang tinggi dan dimasukkan ke NICU. Jadi bermula dari situ dan atas desakan keluarga dah mula dicampurkan susu formula. Kecewa dan stress tak tahu nak gambarkan.

Malam pula anak kerap meragam kerana keliru putting. Saya stress, setiap hari nangis diawal bulan kelahiran anak. Sedih dan kecewa sangat tiap kali mencuba, tiap kali baby mengamuk! Ambil masa yang agak lama juga untuk saya terima kenyatan baby tak nak menyusu badan.

Kesannya, anak sulung saya membesar dengan susu formula. Lebih mudah terdedah demam dan selesema, itu paling ketara saya nampak dari segi kesihatannya.

Apapun saya tidak berpatah semangat, penyusuan badan anak kedua dan ketiga, saya nekad untuk menyusu badan kalau tak dapat sepenuhnya, selama mana yang dapat, saya cuba.

KEJAYAAN PENYUSUAN EKSLUSIF ANAK KEDUA DAN ANAK KETIGA DENGAN SHAKLEE 


Setelah 4 tahun berlalu, lahir pula anak kedua saya, inilah anak Shaklee Bonda kerana pertama kali saya mengenal Shaklee semasa berpantangkan anak kedua. Saya dihadiahkan set BersalinMenyusu Shaklee. Kali ini keluarga turut berikan kerjasama dan mula memahami manfaat penyusuan susu ibu. Alhamdulillah.

Wow syoknya menyusu!

Tak dinafikan berbeza sangat rasanya apabila badan kita mengambil suplemen. Bagai langit dan bumi beza rasanya. Apabila badan kita dibekalkan suplemen yang dapat mencukupkan lompong nutrisi maka badan kita dapat hasilkan susu yang cukup berkhasiat untuk bayi.

Pengambilan Vitalea iron Formula dan Ostematrik sebenarnya sangat penting tau, Nak hasilkan susu yang berkhasiat dengan jaminan tulang ibu juga berkeadaan baik, jangan lupa ostematrik.


Paling ketara, penghasilan susu badan saya menjadi sangat banyak dan pekat apabila saya mengamalkan Alfalfa Complex, dan ESP. Sejak dalam tempoh berpantang lagi saya sudah mampu membuat stok susu hingga penuh peti sejuk, alhamdulillah. Terlajak lebihnya stok susu.

Sekarang saya lebih enjoy menyusu, badan rasa lebih segar bertenaga sejak amalkan suplemen Shaklee. Saya sangat positif dengan penyusuan badan kali kedua dan ketiga ini, saya dah bersedia awal. Anak kedua saya melalui fasa penyusuan dengan sihat ceria, mendapat susu ibu eksklusif, jaundis pun sikit sangat diawal kelahiran.

Anak kedua saya menyusu penuh sehingga setahun setengah. Malah selepas 7 bulan penyusuan saya masih lagi mampu mengepam susu badan di pejabat untuk bekalan anak kedua di rumah, Setiap hari 5 ke 6 botol susu saya dapat pam ketika di pejabat. Syukur sangat, doa saya dimakbul Allah.


Anak kedua saya membesar dengan sihat, jarang sekali mengalami demam atau selesema. Ceria dan kurang meragam malah saya dapat lihat perkembangan pembelajarannya lebih cepat. Syoknya, tidur kami pun lebih lena setiap malam, kerana dah tak perlu bangun membancuh susu. heheh

Selesai sahaja penyusuan badan pada tahun 2015 (untuk anak kedua), kini family kami dah bertambah dengan hadirnya anak ketiga tahun lalu pada 1 November 2016.

Sejak mengenal Shaklee pada tahun 2013, sehingga hari ini, suplemen Shaklee masih diteruskan. Rezeki untuk anak ketiga saya yang kini sudah masuk setahun, dan masih lagi dengan penyusuan badan sepenuhnya.

MOMENT INDAH BONDA DENGAN SHAKLEE


Anak ketiga saya telah pun berjaya dengan penyusuan ekselusif. Doakan moga saya berjaya pula dengan penyusuan sehingga 2 tahun. Another 12 months to go!

KESIMPULAN

Kecewa penyusuan pertama yang tidak berjaya, bukan bermakna semua penyusuan anak akan sama. Ikhtiar suplemen Shaklee memang banyak membantu saya menjayakan penyusuan badan dengan sempurna, sihat dan ceria.

Saya percaya, semua ibu ingin jayakan penyusuan badan. Apa yang ibu perlu buat? 

Bersedialah lebih awal, penuhkan minda dengan ilmu penyusuan seawal kehamilan lagi,dapatkan kerjasama keluarga dan jangan lupa dapatkan suplemen Shaklee yang semenangnya berkesan membantu menambahkan kesihatan dan kualiti penyusuan ibu. 

Doa saya, semoga ibu-ibu diluar sana turut berjaya dengan penyusuan masing-masing.

Stay positive! Syoknya Menyusu!



'Be simply healthy'
Your Trusted Shaklee Leader & Distributor

Master To Be Bonda Miza Nazril
"Founder Of BondaMiza Millionaire In Shaklee"
012 585 2034 
www.bondamiza.com
www.bersalinmenyusu.com


MENARIK DIBACA: 





No comments