.fixed-whatsapp { position: fixed; bottom: 20px; right: 20px; width: 50px; height: 50px; z-index: 9999; }

VIVIX SHAKLEE, ANTIOKSIDA,AWET MUDA DAN PEMULIHAN SEL SIHAT, klik sini untuk info lanjut

VIVIX SHAKLEE, ANTIOKSIDA,AWET MUDA DAN PEMULIHAN SEL SIHAT, klik sini untuk info lanjut
Kami membantu anda dan keluarga menjadi lebih sihat, awet muda dan bertenaga dengan produk kesihatan Terbaik, selamat, berkesan dan halal dari Shaklee. Kami adalah Leader Shaklee Terbaik di Malaysia. Anda Ingin dapatkan suplemen Shaklee atau Menjana Pendapatan melalui Shaklee? Hubungi bondamiza (salmiza) segera di talian 012-5852034 untuk bimbingan bisnes dan tempahan suplemen anda.

PANDUAN KALORI JUADAH HARI RAYA

Share:
Assalamualaikum, salam sejahtera buat semua pembaca blog bonda..

Hari raya dah semakin dekat, dalam otak kita dah tentu tengah mencongak juadah untuk menu utama hari raya. Macam saya, hari pertama hari raya, biasanya menu Nasi Ayam ataupun Nasi Tomato. 

Juadah sampingan dah tentulah mesti ada ketupat dan rendang. Favorite saya adalah nasi impit dengan kuah kacang.. nak nak plak kuah kacang masak pekat dengan daging... meleleh... huhuhu..


Baiklah, hari ni kita nak pastikan badan tak naik mendadak selepas raya. Tahu-tahulah kan, lepas raya, dah tentu makan tak ingat. Tambahan pula, 'open house' sana-sini. Saya dah terima 5 jemputan 'open house'. itu belum raya dah 5 jemputan, dah hari raya nanti, entah banyak lagi 'open house' yang kita nak pergi kan? 

hehehe.. baju yang slim pun boleh ketat kembali..  boleh jadi macam 'hulk' la pulak..mak oi!

Okeh, tak nak buang masa. Disini saya kongsikan menu-menu sempoi hari raya siap dengan kiraan kalorinya sekali. 

Bukan apa, mudahlah kita nak kawal apa yang kita makan. Yelah memang kita meraikan keluarga dan sahabat handal, tapi kesihatan janganlah dilupa.. 

Makan jangan sampai kenyang.. yang penting, jangan sampai tak boleh nak kancingkan kain / seluar.. huhuhu.. (dah pernah jadi)..psttt! rahsia tau. Jangan bagitau pada orang lain ya.. hahahahah 

silalah baca yea.


MENU UTAMA JUADAH DI HARI RAYA : 











MENU SAMPINGAN / KUIH MUIH DI HARI RAYA :














Jika rasa takut badan terlajak naik, apa kata boleh cuba ambil set turun berat badan (ambil lecithin dan omegaGuard) sebelum makan. Ia bukan sahaja dapat menyerap lemak dan kolestrol dalam makanan, malah dapat bantu maintainkan badan dan sekali gus bantu turunkan berat yang berlebihan.. insyaAllah

Pengiraan kalori di atas, hanyalah panduan untuk kita. Moga perkongsian ini bermanfaat untuk semua. 

suka nak ulang lagi sekali.. Makan jangan sampai kenyang.. Yang penting, jangan sampai tak boleh nak kancingkan kain / seluar.. huhuhu.. (dah pernah jadi)..psttt! rahsia tau. Jangan bagitau pada orang lain ya.. hahahahah 

Feel free to share. Terima kasih.

Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin.


'Be simply healthy'
Master To be Bonda Miza



Sharifah Salmiza (Bonda Miza)
"Founder Of BondaMiza Millionaire"
"Founder of Empayar Wanita Sedunia"
012 585 2034 
(whatsapp/telegram/sms/call)
www.bondamiza.com
www.bersalinmenyusu.com




Lain-lain bahan bacaan berkaitan : 
Panduan Kalori Makanan
Beza antara Lemak & Kolestrol




No comments