.fixed-whatsapp { position: fixed; bottom: 20px; right: 20px; width: 50px; height: 50px; z-index: 9999; }

VIVIX SHAKLEE, ANTIOKSIDA,AWET MUDA DAN PEMULIHAN SEL SIHAT, klik sini untuk info lanjut

VIVIX SHAKLEE, ANTIOKSIDA,AWET MUDA DAN PEMULIHAN SEL SIHAT, klik sini untuk info lanjut
Kami membantu anda dan keluarga menjadi lebih sihat, awet muda dan bertenaga dengan produk kesihatan Terbaik, selamat, berkesan dan halal dari Shaklee. Kami adalah Leader Shaklee Terbaik di Malaysia. Anda Ingin dapatkan suplemen Shaklee atau Menjana Pendapatan melalui Shaklee? Hubungi bondamiza (salmiza) segera di talian 012-5852034 untuk bimbingan bisnes dan tempahan suplemen anda.

Tanyalah pada hati...

Share:
Assalamualaikum semua...

Ingat tak dalam entry yang lalu, saya ada ceritakan tentang sakit lutut dan sendi. Sebenarnya, tiga minggu lepas, Walid saya dah selamat jalani pembedahan lutut :D.. so sekarang lutut kiri Walid dah ditukarkan dengan kepingan logam..  Kalau nak baca entry yang lalu tu, silalah klik di sini. 

Alhamdulillah semuanya dah selamat.. Akhirnya penyeksaan walid selama bertahun-tahun lamanya telah berakhir.. 

Walid dan Ummi di wad, Hospital Sultanah Bahiyah, Alor Setar


Sebenarnya saya nak kongsi kenapa kita perlu menjaga sendi dan otot kita baik-baik.. maksud saya kesihatan kita secara total. Semua tahu kos perubatan sekarang dah semakin meningkat..tambahan pula sekarang ni polisi hospital, tak kira hospital kerajaan atau swasta, kita perlu bayar dahulu sebelum sebarang pembedahan dibuat.. kalau tak mampu ??? 

apapun jua kosnya, pastinya kita akan buat yang terbaik untuk orang yang kita sayang kan??.. terpaksalah bergolok gadai bagi yang tak mampu.. :(

Nak tahu tak berapa kos yang perlu kami sekeluarga bayar hanya untuk sekeping logam itu?? belum termasuk kos pembedahan, perubatan dan lain-lain caj hospital...  Kalau nak tahu harga logam yang menggantikan sebelah lutut walid berharga RM7,300.00. Harga awal pada sebutharga pembekal adalah RM6,600.00 tetapi, setelah pemeriksaan dan ukuran semula dibuat, doktor bagitau lutut Walid agak besar.

Lutut kiri walid yang dibedah

Letak ais untuk kurangkan bengkak.

Saya ada satu lagi cerita benar nak share.. cerita ni datangnya daripada seorang doktor yang sangat prihatian... "Ada seorang remaja baru 20 tahun usianya, ditimpa kemalangan dan perlu menukar lutut segera.. tapi keluarga dia, sangat-sangat tidak mampu.. bayangkan nasib remaja tu jika keluarganya tidak berjaya dapatkan wang untuk jalani pembedahan?? dah tentu dia akan cacat seumur hidupnya.. bayangkanlah kehidupannya untuk berpuluh-puluh tahun akan datang... :(..  Terima kasih diucapkan kepada doktor tersebut, atas ihsan beliau, akhirnya remaja tersebut berjaya juga mendapatkan bantuan untuk membayar wang pembedahannya... 

Jadi nasihat saya untuk semua termasuk untuk diri saya juga, jagalah kesihatan seawal yang boleh.. dan juga mulalah menyimpan wang untuk kegunaan takkala kecemasan.. 

Berapalah sangat harga untuk dapatkan kesihatan terbaik bermula sekarang kalau nak dibanding dengan kos berubat dikemudian hari..  Pikir pikirkan lah... ''tepuk dada tanyalah hati''

Kita hanya merancang, Allah juga yang menentukannya.. 

Jika anda rasa maklumat ini bermanfaat dan berguna untuk semua, silalah 'like' atau 'share' entry ini dengan semua yea. :D

Kalau nak 'add' saya sebagai 'friend' di FB, saya sangat alu-alukan :D.. berkawan biar berjuta-juta :P

Thanks for reading :D



jemput-jemputlah like page terbaharu saya (BONDA SIHAT) di www.facebook.com/bondamiza

dapatkan Ebook percuma yang sarat dengan tip-tip perniagaan dan motivasi “Sorry Boss!!! Saya Terpaksa Berhenti Kerja”. (saya harap dapat baca :D) boleh d/load  dari link ni 'Sorry Boss!! saya terpaksa berhenti kerja..."


Mudah-mudahan ia mampu untuk memberi motivasi kepada kita semua agar lebih berjaya dalam kehidupan kita di dunia dan akhirat. 
amin 

Hubungi saya untuk:
FREE CONSULTATION, AFFORDABLE PRICE
&
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!





“Creating Healthy Families…” 


....salmiza....

No comments