.fixed-whatsapp { position: fixed; bottom: 20px; right: 20px; width: 50px; height: 50px; z-index: 9999; }

VIVIX SHAKLEE, ANTIOKSIDA,AWET MUDA DAN PEMULIHAN SEL SIHAT, klik sini untuk info lanjut

VIVIX SHAKLEE, ANTIOKSIDA,AWET MUDA DAN PEMULIHAN SEL SIHAT, klik sini untuk info lanjut
Kami membantu anda dan keluarga menjadi lebih sihat, awet muda dan bertenaga dengan produk kesihatan Terbaik, selamat, berkesan dan halal dari Shaklee. Kami adalah Leader Shaklee Terbaik di Malaysia. Anda Ingin dapatkan suplemen Shaklee atau Menjana Pendapatan melalui Shaklee? Hubungi bondamiza (salmiza) segera di talian 012-5852034 untuk bimbingan bisnes dan tempahan suplemen anda.

PANDUAN KURUSKAN BADAN DENGAN CEPAT DAN SIHAT

Share:

KENAPA PERLU KURUS?


ini antara sebabnya.. 

1. Apabila badan gemuk, kita sebenarnya meningkatkan risiko untuk kena penyakit yang membawa maut seperti Serangan Jantung, Strok , tekanan darah tinggi yang berpanjangan dan kencing manis yang teruk. 

2. Apabila berat ideal, kita akan mudah bergerak sekaligus membantu mempertingkatkan amal ibadat kepadaNya lebih baik dan sempurna.  alhamdulillah...

4. Dapat menghindar daripada 'body shaming'. tak baik tau hina orang!

5. Supaya anda hidup lebih bahagia dan ceria. Bebas dari segala penyakit. mungkin boleh pergi hiking...berjalan lebih jauh tanpa sakit badan / sakit lutut..

6. Dapat melakukan aktiviti lasak tanpa halangan. best sangat!

7. Dapat kurangkan kos perbelanjaan perkara yang menggemukkan dan saiz baju semakin mengecil. yeah! lebih senang shopping baju kat mana-mana pun.. yehaaa

8. Badan cantik, suami sayang.. Insyallah

Mari miza kongsikan panduan kurus dengan cepat yea.. 

Hari raya dah semakin dekat, dalam otak kita dah tentu tengah mencongak juadah untuk menu utama hari raya. Macam miza, hari pertama hari raya, biasanya menu Nasi Ayam ataupun Nasi Tomato. 

Juadah sampingan dah tentulah mesti ada ketupat dan rendang. Favorite miza adalah nasi impit dengan kuah kacang.. nak nak plak kuah kacang masak pekat dengan daging... meleleh... huhuhu..


Baiklah, hari ini kita nak pastikan badan tak naik mendadak selepas raya. Tahu-tahulah kan, lepas raya, dah tentu makan tak ingat. Tambahan pula, 'open house' sana-sini. miza dah terima 5 jemputan 'open house'. itu belum raya dah 5 jemputan, dah hari raya nanti, entah banyak lagi 'open house' yang kita nak pergi kan? 

hehehe.. baju yang slim pun boleh ketat kembali..  boleh jadi macam 'hulk' la pulak..mak oi!


NAK KURUS DENGAN CEPAT?

Okeh, tak nak buang masa. Disini miza kongsikan menu-menu sempoi hari raya siap dengan kiraan kalorinya sekali. barulah  bantu kurus dengan cepat. Pandai jaga kalori, tahu jenis makanan ambil Set Kurus Shaklee, insyallah badan terjaga. 

Bukan apa, mudahlah kita nak kawal apa yang kita makan. Yelah memang kita meraikan keluarga dan sahabat handal, tapi kesihatan janganlah dilupa.. 

Makan jangan sampai kenyang.. yang penting, jangan sampai tak boleh nak kancingkan kain / seluar.. huhuhu.. (dah pernah jadi)..psttt! rahsia tau. Jangan bagitau pada orang lain ya.. hahahahah 

silalah baca yea. 


MENU UTAMA JUADAH DI HARI RAYA : 











MENU SAMPINGAN / KUIH MUIH DI HARI RAYA :














Jika rasa takut badan terlajak naik, Jangan lupa amalkan set turun berat badan (ambil lecithin dan omegaGuardsebelum makan. Ia bukan sahaja dapat menyerap lemak dan kolestrol dalam makanan, malah dapat bantu maintainkan badan dan sekali gus bantu turunkan berat yang berlebihan.. insyaAllah

Set Kurus Shaklee
Set Kurus Shaklee merupakan set kurus yang terbaik kerana ia bukan sekadar untuk kurus dengan cepat, tapi setiap produk yang ditawarkan dalam set ini mengandungi kelebihan tersendiri dan merupakan vitamin yang diperlukan oleh badan bagi menjaga kesihatan harian.

Pelbagai pilihan untuk kurus dengan cepat dan sihat




#DETOX dengan DTX & Alfalfa
DTX adalah untuk detox bahagian hati , manakala Alfalfa Complex pula baik untuk detox dalam darah. 

  • DTX dan Alfalfa merupakan salah satu produk utama di dalam SET DETOX SHAKLEE.
  • Bagi yang nak kurus, benda pertama adalah membuang toksin dalam badan dahulu kerana apabila toksin masih berada di dalam badan, berat  akan jadi macam YO-YO. Kejap naik kejap turun.
  • DTX & Alfalfa complex membantu untuk membuang segala toksin yang berkumpul di bahagian hati dan darah dan secara tak langsung berat badan akan lebih mudah turun dan susah nak naik.
  • Selain itu, DTX dan Alfalfa Complex juga membantu mereka yang nak cantik. Toksin dalam badan menjadi punca kulit kelihatan kusan dan tak bermaya. 
  • Bahan-bahan yang digunakan di dalam DTX complex kebanyakkannya sangat tinggi dengan kandungan antioksida di mana seperti yang kita tahu makanan yang tinggi dengan antioksidan mampu jadikan kulit kita lebih cantik.
  • DTX dan Alfalfa kaya dengan vitamin dan kalsium.

#BUANG 💩(Herblax)
berfungsi membuang lemak yang telah dipecahkan tadi oleh omega guard, disamping membantu mengurangkan sembelit dan membuang toksin dalam badan dengan lebih cepat.
  • Merangsang pergerakan usus untuk melancarkan proses perkumuhan semula jadi tubuh.
  • Membersihkan najis yang tersekat dan tersimpan lama dalam tubuh
  • Merangsang usus untuk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut
  • Membantu masalah sembelit
  • Mengempiskan perut
  • Melawaskan pembuangan air besar.
  • Membantu masalah tidak hadam dan pergerakan usus yang tidak sihat.
  • Membantu menyingkirkan toksin dalam usus termasuk lemak dan lender yang melekat di dinding usus dan sangat diperlukan untuk proses detox
  • Membersihkan usus secara keseluruhan

#BAKAR 🔥 (Omega Guard DAN Lecithin)
berfungsi memecahkan lemak dalam badan dengan lebih cepat.
  • Minyak ikan omega 3 berfungsi membantu pembakaran lemak termendap. Sebab itu kalau Lecithin dan Omega digabungkan, proses untuk kurus dan turunkan berat badan lebih cepat dan berkesan
  • Membantu membakar lemak yang telah lama dan degil dalam tubuh seperti yang berada di bawah kulit, dalam salur darah, lemak yang menyelaputi organ
  • Membantu meningkatkan paras hormon Leptin, iaitu sejenis hormon yang mengawal selera makan. Hormon Leptin juga meningkatkan metabolisme tubuh sekaligus membantu tubuh membakar lemak dengan lebih cepat. Makin rendah tahap Leptin, makin cepat kita rasa lapar.
  • Minyak ikan mengandungi asid docosahexaenoic asid lemak omega-3, atau DHA, dan asid eicosapentaenoic, atau EPA, yang mungkin mengurangkan selera makan pada subjek yang berlebihan berat badan dan gemuk, menurut kajian yang dilakukan oleh penyelidik dari University of Navarra di Sepanyol
  • Pengambilan Omega 3 merangsang sensitiviti insulin dalam darah. Lebih sensitif sel-sel tubuh kepada insulin, lebih sukar untuk lemak disimpan. Apabila kadar insulin rendah pembakaran lemak akan berlaku. Insulin rendah juga bantu kawal gula. Gula berlebihan menyebabkan kita sukar untuk turunkan berat badan
  • Lagi berkesan apabila pengambilan minyak ikan omega 3 disertakan lebih banyak senaman kerana ia akan menyebabkan pembakaran lemak lebih pantas dan berkesan. Omega 3 yang di ambil sebelum bersenam akan meningkatkan pengaliran darah ke otot-otot. Sekaligus menyebabkan kadar metabolisma meningkat, kesannya lebih banyak kalori terbakar. Hasilnya berat badan pun berkurangan.
  • Kajian di Jepun dan Czech Republic mencadangkan Omega-3 dapat menghalang pembentukan lemak pada badan dan menyatakan Omega-3 dapat membakar lebih banyak lemak.
  • Menghalang penghasilan hormon cortisole yang menggalakkan penyimpanan lemak.
  • Memperbaiki kadar gula dalam darah supaya mempunyai lebih tenaga untuk bersenam.
  • Menambah kadar penghasilan serotonin sekaligus memberitahu otak bahawa kita rasa kenyang (Keadaan ini dapat membantu mengawal selera makan)

#BINA 💪 (ESP)
berfungsi membentuk semula badan, membuang inci yang tidak diperlukan dan membantu rasa kenyang yang berpanjangan.
  • Diet yang sihat – ESP Shaklee berasaskan protein tumbuhan iaitu kacang soya Non Gmo yang lengkap dengan 9 jenis asid amino perlu yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh .  ESP Shaklee dikenali sebagai diet yang sihat kerana kaya dengan protein, bebas lemak, bebas kolesterol, dan kaya dengan kalsium
  • Mengenyangkan – ESP Shaklee mempunyai indeks glisemik (GI) yang rendah iaitu 39. Kajian menunjukkan makanan yang mempunyai gi dapat mengurangkan rasa lapar dan memberikan rasa rasa kenyang yang lebih lama dan membantut menurunkan berat badan dan mengawal selera makan. Selain itu, 
  • Ia juga membantu paras gula darah kekal stabil, membantu mengekalkan tenaga, dan mengekalkan kesihatan jangka panjang Protein lebih mengenyangkan daripada mana-mana karbohidrat atau lemak.
  • Membantu membina otot – Protein membantu pembentukan dan pembinaan otot. Otot membakar kalori, lebih banyak otot yang dimiliki, maka lebih banyak kalori tubuh dibakar. 
  • Dengan pengambilan protein secara konsisten, badan dilatih untuk membakar kalori secara berterusan dan meningkatkan metabolism dan pembakaran lemak. Lebih efektif apabila pengambilan protein digabungkan dengan senaman.

#BINA💪  (Cinch)
Tinggi serat, diambilsebagai penganti sajian utama yang berfungsi mengekalkan otot badan, membuang inci yang tidak diperlukan dan membantu rasa kenyang yang berpanjangan.
  • Cinch shaklee sesuai sangat bagi sesiapa nak diet dan kuruskan badan. Cinch shake ni lengkap dengan segala protein.
  • Cinch Shake mengandungi formula istimewa iaitu leucine. Leucine adalah sejenis asid amino penting. Fungsi leucine adalah menjaga jisim otot. Leucine bertanggungjawab untuk pertumbuhan otot dan mengekalkan pertumbuhan otot. Otot yang sihat membantu dalam pembakaran kalori.
  • Tubuh manusia tidak dapat menghasilkan leucine, jadi, ia mesti diperolehi dari sumber makanan yang lain. Penyelidikan telah menunjukkan bahawa leucine bermanfaat dalam:
  • Menggalakkan pengeluaran otot.
  • Menyokong pertumbuhan otot tanpa lemak.
  • Menyokong pemulihan otot.
  •  Mengurangkan keletihan otot selepas bersenam.
  • Untuk dapatkan bentuk tubuh badan yang cantik, pengambilan diet harian yang mengandungi leucine sangat penting kerana setelah kehilangan berat dan lemak, leucine akan memastikan otot badan tidak jatuh dan menggeleber. Tugas leucine adalah membina otot semasa penurunan berat badan berlaku.
  • Cinch Shake membantu mengurangkan selera makan bagi anda yang tidak boleh kawal nafsu makan
  • Membantu membakar lemak yang berlebihan dan tidak diperlukan dalam badan serta mengurangkan inci pada badan dengan cepat

JOM KURUS DENGAN CEPAT SECARA SIHAT DENGAN SHAKLEE...

Pengiraan kalori di atas, hanyalah panduan untuk kita. Moga perkongsian ini bermanfaat untuk semua. 


testimoni set kurus shaklee

Ingin tahun info Lanjut mengenai Set Berpuasa Shaklee?

klik pada gambar untuk info set berpuasa Shaklee

Ingin dapatkan suplemen kesihatan Shaklee untuk seisi keluarga?


Ingin menjana pendapatan tambahan? 
Ingin tahu lebih lanjut lagi mengenai suplemen Shaklee ni, boleh terus contact bonda ye seperti nombor di bawah


Bonda Miza
Your Trusted Shaklee Leader
SID : 963856

Ingin Lebih Jimat ? 
dengan pembelian melalui BondaMiza, anda akan layak .... mendapat
  • *PERCUMA KEAHLIAN Shaklee bernilai RM35.00* (bagi belian 100UV ke atas)
  • *PENJIMATAN pada harga ahli
  • *PERCUMA PENGHANTARAN KURIER ke seluruh Malaysia (bagi belian RM300 ke atas)
  • *EXTRA BONUS TUNAI 5 - 21% (dibayar terus ke akaun anda pada bulan berikutnya oleh Shaklee Sdn Bhd) - bagi belian 150UV ke atas berdasarkan tangga bonus belian anda pada bulan yang sama.
  • *PENJIMATAN SEHINGGA 15-20% dari nilai wang anda


#BondaMiza MagNificent & MFMS The Most Happening SHAKLEE Team In Malaysia

Sharifah Salmiza & Mohd Nazril
"Founder Of BondaMiza Millionaire In Shaklee"
012 585 2034 
www.bondamiza.com 

 * Produk-produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Testimoni adalah maklumbalas pengguna dan setiap orang mempunyai kesan & pengalaman yang berbeza.

 

ANDA MENCARI BISNES YANG MODAL RENDAH DAN MUDAH? SIAPA BOLEH BUAT BISNES SHAKLEE?

Sesiapa saja bertaraf warganegara Malaysia yang berumur 18 tahun ke atas.

Berminat untuk mulakan perniagaan  Shaklee ? jom Miza bantu anda..

 

 boleh hubungi bonda miza / whatsapp terus bonda di talian 
 

🌟7 SEBAB KENAPA SAYA PILIH BISNES SHAKLEE BERSAMA TEAM MFMS🌟

Nak tahu kenapa saya dan ramai yang lain pilih buat bisnes Shaklee bersama team MFMS?

✅ 1. Produk Shaklee TERBUKTI SELAMAT & BERKESAN lebih 100 TAHUN.
    
✅ 2. Company Shaklee sangat STABIL & KUKUH sejak tahun 1956.
    
✅ 3. Produk Shaklee ada PERMINTAAN TINGGI di Malaysia, market luas dan mudah dipasarkan.
    
✅ 4. Bisnes Shaklee adalah bisnes NETWORK MARKETING PERTAMA DI DUNIA.
    
✅ 5. Bisnes Shaklee boleh DIWARISKAN kepada anak cucu kita.
    
✅ 6. Dalam Team MFMS dah ada ILMU & MENTOR yang betul dan PROVEN SUCCESS.
    
✅ 7. MODAL RENDAH & PULANGAN TINGGI.



Nak tahu lebih lagi?

Jom tonton video bersama Masters Founder Team MFMS :-

TONTON VIDEO


Dah habis tonton?

Sila klik link di bawah untuk saya bantu anda :
 

 
Sila klik sini untuk terus mendaftar ke System Shaklee

 
 Sila klik link di bawah untuk saya bantu anda :

Wasap.my/60125852034/NakJoinShaklee
 

 
 BondaMiza Nazril
Team MFMS Empire


#NextLevelBlogging
#Shakleetriumph2023
#Shakleethrive2023
#SetRahmahShaklee2023



No comments