Awet Muda Dengan Kolagen Shaklee

KOLAGEN TERBAIK SHAKLEE

Dah jadi macam fenomena sekarang ni.. apa je makanan kalau ada kolagen, sure laku macam pisang goreng.. agaknya kepada semua tergila-gilakan sangat dengan kolagen ni? Sampai lelaki pun tergila-gilakan kolagen juga.. 

Abang Oppa Gangnam ni sejak ambil colagen, kulit dia betul-betul glow dan berseri.. wife dia orang yang paling happy.. hahaha, jangan nak ngorat, Kawan i ni dah anak 3 you!.. :D
Orang perempuan takkan nak tengok sahaja kan.. tak jeles ke dengan abang oppa ni? Kalau lelaki pun sanggup untuk cantikkan wajah, apatah lagi kita orang perempuan, ahak ahak.. dah tentu-tentu nak kulit mulus gebu.. aduh! jeles yang teramat ni.. 

APA ITU KOLAGEN ?


Sebelum nak ambil kenalah tahu serba sedikit tentang kolagen shaklee ni. Kolagen adalah protin utama bagi tisu sokongan dalam badan manusia, merangkumi 30% daripada keseluruhan protin di dalam badan. Ia menyokong sebahagian besar sel-sel yang memberikan struktur, kekuatan dan kekenyalan kulit dan tisu badan. 

Kolagen disusun tiga rantai polipetida (monomer protein) yang terpilih membentuk rangkaian triple helix (pilihan ganda tiga). Segmen kecil dari tiap rantai mempunyai panjang asid amino sebanyak 1.000-an dan ini merupakan penemuan terpenting abad ini.
Kolagen terdapat pada kornea, kanta mata. kulit, salur darah, keratin (rambut, kuku), tulang, tendon, rawan sendi, gigi, hati, tulang sum-sum dan tisu dan organ seperti buah pinggang, jantung serta sistem limfatik.



APA FUNGSI KOLAGEN ?


Kalau semua nak tahu kolagen ini sebenarnya menghasilkan asid amino penting seperti :

  • lysin, prolin dan glysin yang secara khusus yang diperlukan oleh tubuh untuk membina struktur tisu penyokong, dan untuk mengawal fungsi sel.
  • hydroxyprolin memberi kekuatan dan keanjalan pada tisu penyokong dan tulang 
  • glisin untuk melembapan kulit
  • alanin, prolin dan asparagin -menstabilkan struktur, melembap, menegang dan menganjalkan kulit lantas mengekalkan kulit cantik serta menghalang penuaan
  • arginin - memudahkan kita tidur nyenyak, menghasilkan pola tidur yang baik
  • mengawal metabolisme tubuh dengan mencerna secara enzimatik
  • melindungi tulang rawan pada sendi daripada enzim dan kerosakan oksidatif 
  • menegang, menganjal dan melembapkan kulit
  • menampung air dalam tubuh
  • meningkatkan penyerapan kalsium
  • menguatkan salur darah dan melancarkan pengaliran darah di bawah lapisan kulit
  • meningkatkan isyarat induksi
  • menghasilkan kualiti rambut dan kuku yang baik

APA KESAN JIKA KEKURANGAN KOLAGEN KE ATAS BADAN?

Faktor penyebab utama kekurangan kolagen ni adalah usia kita.. bila makin meningkat usia maka makin sedikitlah kolagen dalam badan kita ini. macam skala ekonomi pulak!!, teringat zaman study dulu-dulu.. kekeke




Penghasilan kolagen berkurangan dengan kadar 1.5% pada setiap tahun selepas usia 25 tahun. Kesan penurangannya mula dirasai lebih kurang 10 tahun kemudian. Selepas usia 45 ke 50 tahun, badan kita akan kehilangan hampir separuh daripada kolagen yang ada. Jadi, semakin tua, semakin berkurangan kolagen dalam badan.



Oleh itu kolagen diambil sebagai makanan kesihatan untuk pelbagai penyakit seperti osteoarthritis (sakit sendi), osteoporosis, arteriosclerosis selain untuk kegunaan kosmetik dan pelembab kulit. 

Cuba bandingkan kesan akibat kekurangan kolagen dalam badan..



Bagaimana nak atasi atau kurangkan tanda-tanda penuaan di atas tu? 

Mestilah ada caranya kan.. ? apa tunggu lagi, jom lah kita pakat-pakat ambil kolagen.. takkan nak tengok orang lain saja yang awet muda dan kulitnya elok... nak cucuk botox atau rawatan laser, memang tak mampu, jadi yang paling baik, ambillah kolagen Shaklee.. 

KOLEKSI VIDEO TESTIMONI SHAKLEE : 

video


Pengguna tegar colagen shaklee sejak 20 tahun lalu. Cantik kulit mereka..
Dulu wajah penuh jeragat, sekarang dah sweet sangat 


KESAN KOLAGEN SHAKLEE KE ATAS BADAN

  • Memelihara ketegangan dan keanjalan kulit
  • Memelihara kelembapan kulit
  • Menyokong baikpulih tisu dari kecederaan otot dan tulang
  • Menguatkan otot dan tulang
  • Membantu hati dalam proses detoksifikasi(buang toksin)
  • Memelihara kelenturan sendi
  • Mengurangkan keradangan(inflammation)
  • Memberi tenaga
  • Membantu pola tidur
  • Memulihkan penyakit saraf dengan membina semula lapisan protin pada saraf

Lagi penerangan terperincinya : 

  • Mengekalkan kelembapan dan mencegah kedutan - Kolagen merupakan komponen utama dalam kulit kita. Ia mempertingkatkan penghasilan sel-sel baru, membantu memelihara keremajaan kulit, melembut dan membuatkan kulit lebih bercahaya. Kolagen juga efektif untuk menghilangkan kedutan dan mencegah proses penuaan kulit.

  • Memulihkan masalah kulit - Apabila kolagen disuntikkan ke dalam kulit yang terluka, ia akan menstimulasikan pertumbuhan sel-sel kulit baru dan menyediakan perlindungan kepada kulit. Kolagen sangat efektif untuk memulihkan parut, pengecutan ephithelium, kedutan dan garis-garis halus.
  • Mencantik dan menyuburkan rambut - Nutrisi dalam kulit kepala sangat penting untuk memelihara kesihatan rambut. Kandungan kolagen dalam lapisan korium merupakan bekalan nutrisi kepada epidermis, rambut dan kuku. Kekurangan kolagen menyebabkan rambut kering dan bercabang, manakala kuku menjadi kusam dan mudah pecah.

  • Menegangkan payudara - Kesan kolagen untuk menegangkan payudara sudah pun diketahui umum. Payudara sebenarnya terbentuk oleh jaringan-jaringan penyambung dan kumpulan lemak yang berperanan sebagai penyokong bagi pembentukan payudara. Kolagen merupakan komponen utama dari jaringan-jaringan penyambung dan bertindak dengan protein polisakarida untuk membentuk satu jaringan yang kuat untuk menyokong dan menegangkan payudara.

  • Menguatkan tulang - Penyatuan kolagen yang secukupnya adalah penting untuk membentuk kerangka tulang yang kuat. Oleh itu,kolagen juga dikenali sebagai kerangka tulang. Masalah osteoporosis dan kekejangan kaki adalah berpunca darpadai kehilangan kolagen yang membentuk 80% daripada jumlah kepadatan tulang sedangkan kehilangan kalsium, magnesium dan fosforus hanya 20%. Pengambilan kalsium tambahan sebenarnya tidak dapat menangani masalah tersebut. Hanya dengan pengambilan kolagen yang mencukupi dapat mengembalikan kepadatan tulang yang normal, dan juga dapat memperlambatkan osteoporosis.
  • Mencerahkan kulit dan mengurangkan pigmentasi - Kolagen dapat merapatkan sel-sel dan mempercepatkan pembentukan sel-sel baru. Dengan fungsi ini, ia secara efektif dapat mencegah pengumpulan pigmen dan racun, membantu mencerahkan kulit dan mengurangkan pigmentasi.
  • Melambatkan proses penuaan kulit - Seiring dengan peningkatan usia dan gaya hidup yang sibuk, kandungan kolagen dalam kulit akan semakin berkurangan dan kerana itu, kulit menjadi kering dan kusam. Pengambilan kolagen secara berterusan dapat membantu kulit untuk menyeimbangkan semula kolagen yang berkurangan. 
So, apa tunggu lagi?? I SURE U ALL TAK AKAN MENYESAL..



DISEMBER 2015 bulan promo Kolagen .. Jom rebut peluang!! tak mampu beli banyak, kongsilah dengan kawan-kawan :D
  • Beli 6, Percuma 1 kotak
  • Penjimatan pada harga ahli
  • Keahlian percuma*
  • Bonus Tunai

Jika anda rasa maklumat ini bermanfaat dan berguna untuk semua, silalah 'like' atau 'share' entry ini dengan semua yea. :D

Thanks for reading :D

jemput-jemputlah like page terbaharu saya (BONDA SIHAT) di www.facebook.com/bondamiza




“be Simply healthy” 
 
....salmiza....


Hubungi saya untuk:
FREE CONSULTATION,
&
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!

(call/sms/whatsapp/telegram/line)







0 comments:

Post a Comment

ENTRY POPULAR

KENALI BONDA MIZA

KENALI BONDA MIZA
Salam, Saya Bonda Miza. Agak sibuk melayan 3 anak. Kami sekeluarga bahagia membantu ramai di luar sana menambah nilai kesihatan. Saya menyediakan panduan dan bimbingan kepada ramai wanita dan keluarga mencipta kehidupan yang lebih baik melalui perniagaan kesihatan yang bermula hanya dari rumah. Saya menjemput sesiapa jua yang ingin membina perniagaan kesihatan bersama-sama saya. Saya yakin dan percaya impian besar mampu merubah kehidupan kita kearah yang lebih baik. Langkah pertama kejayaan adalah bermula dari diri anda sendiri! Tiada yang mustahil, Selamat datang ke laman BondaMiza!

FOLLOW BONDA

TIP BUAT IBU HAMIL, BERSALIN & MENYUSU