.fixed-whatsapp { position: fixed; bottom: 20px; right: 20px; width: 50px; height: 50px; z-index: 9999; }

VIVIX SHAKLEE, ANTIOKSIDA,AWET MUDA DAN PEMULIHAN SEL SIHAT, klik sini untuk info lanjut

VIVIX SHAKLEE, ANTIOKSIDA,AWET MUDA DAN PEMULIHAN SEL SIHAT, klik sini untuk info lanjut
Kami membantu anda dan keluarga menjadi lebih sihat, awet muda dan bertenaga dengan produk kesihatan Terbaik, selamat, berkesan dan halal dari Shaklee. Kami adalah Leader Shaklee Terbaik di Malaysia. Anda Ingin dapatkan suplemen Shaklee atau Menjana Pendapatan melalui Shaklee? Hubungi bondamiza (salmiza) segera di talian 012-5852034 untuk bimbingan bisnes dan tempahan suplemen anda.

Jika ini sepuluh tahun terakhir dalam hidup? yang mana satu pilihan kita?

Share:
Assalammualaikum 

Selepas tengok video ini malam semalam, terus nak tidur pun jadi susah.. terpejam celik, pejam celik, tak boleh boleh juga nak lelapkan mata.. Otak ni asyik pikir apa nak terjadi 10 tahun terakhir dalam hidup nanti, sememangnya menakutkan.. 

“Mampukah aku ni kekal sihat sampai penghujung usia?”



Ini video yang saya tengok tu... share dari kawan.. memang terdetik juga hati ni...

Dulu-dulu, kalau kalau sesiapa bagi nasihat macam ni: 

“Tengah-tengah muda, rajin-rajinlah senaman, makan makanan sihat. Ambik vitamin apa-apa yang perlu ke..” “kalau tak nanti jadi macam yang dok ada lah, berlemak sana sini.. haa’aa mau? sakit itu ini”
tapi time tu saya buat pekak, don’t know jer.. almaklumlah rasa macam muda ceria :D

Bab makan tak pernah pantang langsung, senaman jangan harap la.. makan vitamin?! Lagi jangan harap.. haha, RM20 pun berkira..

Nak share sikit, baru-baru ni terbaca artikel Utusan Online, keluar lagi tentang info kesihatan…

“Ramai warga tua di Malaysia yang sakit. Warga tua di Negara kita dijangka meningkat 15% untuk tempoh beberapa tahun akan datang. Jangka hayat lelaki, 74.2 tahun berbanding 72.6 tahun. Wanita pula 79.1 tahun berbanding 77.5 tahun.  Pada masa sama, jumlah pesakit diabetes, barah dan tekanan membabitkan warga tua juga dijangka meningkat berdasarkan gaya hidup diamalkan. 

Nisbah pesakit meningkat:
1 daripada 6 orang alami stress akibat bebanan kerja,
2 daripada 5 orang alami masalah obesiti;
1 daripada 4 orang pula, mati akibat sakit jantung dan lumpuh.


Mahukah katil ini menemani anda nanti?
Jadi bila dipikir-pikirkan semula, semua orang dah tentunya tidak mahu habiskan usia  tua dengan sakit, sukar bergerak, nak beribadat pun susah. Paling penting kita tak mahu menyusahkan anak-anak dan ahli keluarga. 

Dah pencen nanti, tentunya nak luang masa dengan anak cucu, masa terluang bolehlah beramal tambah pahala, tapi kalau dah sakit masa tu, macam mana nak beramal ibadat?… Waktu tu ada duit banyak pun dah tak berguna lagi..



Kalau nak tahu, saya ni memang kedekut sikit, tapi kalau bab shopping, nombor satu berhabis. Bila pikir-pikir balik menyesal sungguh tak dengar nasihat orang, dulu-dulu dah puas merosak diri dengan makanan yang tah apa-apa… 

Sekarang dah umur 3 siri, baru nak tersedar..baru nak teruk-teruk diet, makan vitamin itu ini, mujurlah masih belum terlambat, Alhamdullillah saya sejak cuti bersalin hari tu saya dah mula ambil set Shaklee Optimum Health.. ianya multi vitamin, sesuai untuk semua, seratus peratus natural... harganya tak mahal kalau nak dibandingkan dengan vitamin lain...

Inilah Shaklee Optimum Health yang saya katakan tu…


Anak saya, Rania Arissa, dulu selalu demam, makan ubat pulak paling susah di dunia, habis disemburnya balik kat lantai.. siap mengamuk, berguling-guling… Dah puas pujuk dia..

Sekarang ni dia makan vitamin ‘oren’, senang nak kunyah..  siap kena pujuk kata ‘kalau makan vitamin oren, baru kakak sihat dan kuat” :D.. Hari ni, vitamin ‘oren’ dah jadi ‘favourite’ dia.. sejak dari itu kalau demam pun sekejab ja dah baik, tak payah susah-susah nak pergi klinik ambik ubat… 

Seronok tengok keluarga kita sihat, nak buat apa pun senang, nak pergi makan angin ke apa ke kan.. Mudah kata, cergas & aktif kami sekeluarga.. :D





Jadi yang mana satu pilihan kita? Sekiranya kita benar-benar sayang diri dan ahli keluarga, seeloknya jaga kesihatan, ambillah vitamin dan makanan tambahan. Jangan lupa jaga diri dengan pemakanan sihat yea.. :D Insyallah masih belum terlewat lagi… :D..  

Tengok dalam video tu, cuba pejam mata,  bayangkan masa hadapan yang bahagia dan sihat dengan keluarga… dah tentu semua orang nak 'ending ' yang macam tu kan.. :D.. jadi tunggu apa lagi?

kalau kita watak dalam video tu, kita nak yang sebelah mana, kanan atau kiri ? 

Saya doakan semoga pembaca semua kekal sihat, bahagia hidupmu dunia dan akhirat.. Aminnnnn… 


Jika anda rasa maklumat ini bermanfaat dan berguna untuk semua, silalah 'like' atau 'share' entry ini dengan semua yea. :D

Kalau nak 'add' saya sebagai 'friend' di FB, saya sangat alu-alukan :D.. berkawan biar berjuta-juta :P

Thanks for reading :D


jemput-jemputlah like page terbaharu saya (BONDA SIHAT) di www.facebook.com/bondamiza

dapatkan Ebook percuma yang sarat dengan tip-tip perniagaan dan motivasi “Sorry Boss!!! Saya Terpaksa Berhenti Kerja”. (saya harap dapat baca :D) boleh d/load  dari link ni 'Sorry Boss!! saya terpaksa berhenti kerja..."


Mudah-mudahan ia mampu untuk memberi motivasi kepada kita semua agar lebih berjaya dalam kehidupan kita di dunia dan akhirat. 
amin 
 
Hubungi saya untuk:
FREE CONSULTATION,
&
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!





“Creating Healthy Families…” 
 


....salmiza....






No comments