Apa beza Shaklee dengan produk lain?

Ramai sering menyoalkan soalan yang biasa ditanya ialah “Apa beza Shaklee dengan PRODUK LAIN ?”
  
Secara umumnya produk diet lain dan Shaklee memiliki fungsi yang lebih kurang sama – untuk membekalkan nutrisi semasa anda berdiet. Produk-produk ni BUKAN UBAT KURUS, yang mana kalau makan ni tak payah buat apa-apa, pasti kurus! DAH TENTU JAWAPANNYA TIDAK SAMA SEKALI!!!

Ramai juga yang berpendapat, "kalau ambil produk Shaklee pun kena bersenam, kena jaga kesihatan, kena jaga makan.. baik tak payah ambil"

Memang betul! Betul sangat kalau anda boleh melakukan benda di atas dan bekalkan nutrisi terbaik pada tubuh supaya sel otot kita tak rosak, tak perlu ambil pun apa-apa produk Shaklee mahupun mana-mana produk pun.

Namun, kebanyakan orang bila nak kurus, program ‘diet’ yang diikuti adalah program yang salah dan merosakkan diri. 

Maka terhasillah kesan yo-yo, yang mana akan jadi macam ni:

“Bila diet cepat kurus tapi bila makan macam biasa, badan terus naik” "Nak buat macam mana ye?"

Tahukah anda keadaan itu adalah disebabkan oleh otot yang rosak akibat kekurangan protein semasa berdiet.

Diet dengan kurangkan makan sebenarnya bukan sesuatu yang baik jika tidak disediakan pelan pengambilan makanan yang betul.

Untuk itu, perlu kurangkan kalori. 

Ambil protein dengan had yang mencukupi tau. Kalau protein kurang, otot mudah rosak. Bila otot rosak, pembakaran lemak tak jadi berkesan, berat badan turun kerana berat otot yang makin slim, tapi lemak masih banyak. Sebab Itu lah bila makan banyak sikit, badan naik balik.

Jadi kena faham konsep makanan kesihatan untuk diet ni. Shaklee bukan ubat kurus. Tapi membantu tubuh kita untuk buang lemak, detox dan bina otot yang sihat semula. Bila otot kita sihat, kita bersenam pun otot tak mudah tercedera. itulah perbezaan produk Shaklee dengan lain-lain produk...

kalau nak tahu lanjut tentang kebaikan protien Shaklee, boleh baca entry saya yang lalu mengenai ESP - Energizing Soy Protein, dan kaedah penurunan berat dengan betul boleh rujuk entry di sini entry di sini :D Baru lebih 'clear' penerangannya.. yeah..


Jika anda rasa maklumat ini bermanfaat dan berguna untuk semua, silalah 'like' atau 'share' entry ini dengan semua yea. :D

Kalau nak 'add' saya sebagai 'friend' di FB pun, saya sangat alu-alukan :D.. berkawan kan biar berjuta-juta :P

Thanks for reading :D


“Creating Healthy Families…”  
  


....salmiza....


Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?

Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?

Hubungi saya untuk:
FREE CONSULTATION,
AFFORDABLE &
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!






0 comments:

Post a Comment

ENTRY POPULAR

TIP BUAT IBU HAMIL, BERSALIN & MENYUSU

FOLLOW BONDA

JEMPUT LIKE PAGE BONDA