.fixed-whatsapp { position: fixed; bottom: 20px; right: 20px; width: 50px; height: 50px; z-index: 9999; }

VIVIX SHAKLEE, ANTIOKSIDA,AWET MUDA DAN PEMULIHAN SEL SIHAT, klik sini untuk info lanjut

VIVIX SHAKLEE, ANTIOKSIDA,AWET MUDA DAN PEMULIHAN SEL SIHAT, klik sini untuk info lanjut
Kami membantu anda dan keluarga menjadi lebih sihat, awet muda dan bertenaga dengan produk kesihatan Terbaik, selamat, berkesan dan halal dari Shaklee. Kami adalah Leader Shaklee Terbaik di Malaysia. Anda Ingin dapatkan suplemen Shaklee atau Menjana Pendapatan melalui Shaklee? Hubungi bondamiza (salmiza) segera di talian 012-5852034 untuk bimbingan bisnes dan tempahan suplemen anda.

AKAL+ EMOSI + TINDAKAN = HASIL LUAR BIASA

Share:
Saya selalu tertanya-tanya, kenapalah dulu-dulu saya selalu pikir " boleh ke aku buat ni ye??" rugi betul masa saya memikirkan benda yang mengarut..


Sekarang ni alhamdulillah terubah juga MINDSET saya ni :D.. 

KEBANYAKKAN ORANG pikir benda yang susah dan remeh sebelum cuba sesuatu. ini contoh ayat-ayat 'ORANG YANG LEMAH' - BELUM BERPERANG DAH ANGKAT BENDERA PUTIH :


# "kalau tak jadi nanti?,

# "ee malu laaa..",

# "Orang tu tak nak lah.."

# "dah ramai orang buat, mesti tak laku nanti"

# " tak nak, nanti rugi"
Herm.. cik adik , cik abang, cik kakak, KALAU TAK CUBA, MANA NAK TAHU, JADI KE TAK KAN??? jangan adili diri & orang lain sebelum mencuba.. 

Yelah, Kalau dah awal-awal pikir, tak jadi.. dah tentu, kemudian hari jawapannya tak jadi.. ingatan buat semua, KATA-KATA ADALAH DOA..


YANG BAIK DIJADIKAN TELADAN, YANG BURUK JADIKAN SEMPADAN

Saya bukan nak aibkan sesiapa, tapi saya nak berkongsi pengalaman saya dengan seorang kawan saya ni. (nama perlu dirahsiakan)

saya punya seorang kawan .. dia selalu, boleh kata kerap sangat, akan berkata begini "Kau tak apalah, kerja tetap, aku ni kontrak je, bila-bila orang tak mau orang boleh BUANG aku"
Sejujurnya saya, rimas dengar kata-katanya.. Banyak kali juga saya tegur, minta dia HENTIKAN BERKATA demikian.. 


kawan saya ni, saya ibaratkan seperti secawan KOPI, kalau nak jernihkan pemikirannya, saya perlu tuang air jernih ke dalam kopi tersebut hinggalah ia betul-betul jernih.. air putih yang saya akan guna tu pastilah bukan secawan untuk kembalikan warna hitam kepada putih.. 

Terdiam seketika bila dapat tahu. sedih pun ada.. bukan sedih kerana dia ditamatkan kontrak, tetapi sedih kerana kata-katanya yang mendoanya dirinya sendiri..
Pengakhiran cerita kawan saya ini sedih, akhirnya kontraknya tidak disambung...

"Kau tak apalah, kerja tetap, aku ni kontrak je, bila-bila orang tak mau orang boleh BUANG aku"


Sekarang ni saya dah lost contact dengan dia, bukan sebab saya tak hubunginya, tapi dia yang mengelak untuk menjawab call atau sms daripada saya.. sedih la juga kan.. apapun saya doakan yang terbaik buatnya.. saya sangat berharap, dia dah berubah ke arah yang lebih positif.

so please semua, BERKATA-KATALAH YANG POSITIF.. DOAKAN YANG BAIK-BAIK UNTUK DIRI SENDIRI, KELUARGA DAN JUGA ORANG LAIN. 



HARGAIKAN SETIAP PENCAPAIAN KECIL DALAM HIDUP ANDA. SETIAP ORANG ADA KELEBIHAN SENDIRI.JANGAN FOKUS KEPADA KELEMAHAN, FOKUSKLAH KEPADA KEKUATAN.. :D

Buat kawan-kawan / anda yang selalu pikir negative, berubahlah, setiap hari berkata macam ni.. "AKU MESTI BOLEH!!" MESTI BERJAYA!!!.. ulang setiap hari depan CERMIN.. 

'KALAU ORANG LAIN BOLEH, TAKKANLAH AKU TAK BOLEH BUAT" ...

haaa amacam, Boleh tak?

p/s: Kalau dah hari-hari wirid BOLEH.. sure BOLEH punya lahhhh... 

saya doakan yang terbaik untuk anda semua.. AMIN :D

Jika anda rasa maklumat ini bermanfaat dan berguna untuk semua, silalah 'like' atau 'share' entry ini dengan semua yea. :D 

Kalau nak 'add' saya sebagai 'friend' di FB pun, saya sangat alu-alukan :D.. berkawan biar berjuta-juta :P 


Sila-silah 'like' page terbaharu saya - BONDA SIHAT di www.facebook.com/bondamiza

Dapatkan juga Ebook percuma yang sarat dengan tip-tip perniagaan dan motivasi “Sorry Boss!!! Saya Terpaksa Berhenti Kerja”. (saya harap dapat baca :D) boleh d/load  dari link ni 'Sorry Boss!! saya terpaksa berhenti kerja..."
Mudah-mudahan ia mampu untuk memberi motivasi kepada kita semua agar lebih berjaya dalam kehidupan kita di dunia dan akhirat. amin  

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
  Hubungi saya untuk:
 FREE CONSULTATION, AFFORDABLE PRICE
&
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!




“Creating Healthy Families…” 

 ....salmiza....




No comments