.fixed-whatsapp { position: fixed; bottom: 20px; right: 20px; width: 50px; height: 50px; z-index: 9999; }

VIVIX SHAKLEE, ANTIOKSIDA,AWET MUDA DAN PEMULIHAN SEL SIHAT, klik sini untuk info lanjut

VIVIX SHAKLEE, ANTIOKSIDA,AWET MUDA DAN PEMULIHAN SEL SIHAT, klik sini untuk info lanjut
Kami membantu anda dan keluarga menjadi lebih sihat, awet muda dan bertenaga dengan produk kesihatan Terbaik, selamat, berkesan dan halal dari Shaklee. Kami adalah Leader Shaklee Terbaik di Malaysia. Anda Ingin dapatkan suplemen Shaklee atau Menjana Pendapatan melalui Shaklee? Hubungi bondamiza (salmiza) segera di talian 012-5852034 untuk bimbingan bisnes dan tempahan suplemen anda.

VIVIX SHAKLEE TAK BERMANFAAT? LIHATLAH HASIL KAJIANNYA, MENGAGUMKAN!

Share:
Biar betul ada sesetengah pihak kata Vivix Shaklee tak bagus untuk kesihatan. Terkedu sekejap. Merata kajian saintifik keluar tentang khasiatnya, tiba-tiba entah dari mana timbul vivix Shaklee tak ada khasiat? takkan lah kan, macam tak logik pula. Tak baik tau, buat cerita palsu. 


Jadi mengupas cerita yang sebenar di sebalik Vivix, eloklah bonda kupaskan satu persatu manfaat Vivix Shaklee yang berguna untuk manusia sejagat. 

HURAIAN LANJUT MENGENAI VIVIX SHAKLEE :

Bagi menghurai pertikaian Vivix yang dikatakan tidak berkhasiat, baru-baru ni team Bonda merujuk kepada Ketua Saintis Shaklee, Dr. Bruce Daggy (PHD). 


Owh ya, Dr. Daggy berpengalaman lebih 30 tahun dalam penyelidikan dan nutirisi. Bukan calang-calang orangnya. Nak kupas sesuatu menggunakan fakta, perlulah rujuk pada ahlinya yang pakar, nak nak cari ketua saintisnya terus.

Inilah hasil kupasan semasa persoalan berkaitan vivix Shaklee diajukan kepada Dr. Daggy dalam program Roadshow beliau di Malaysia baru-baru ini dan lanjutan perbualan team bonda dengan beliau selepas itu:



APAKAH KEUNIKAN VIVIX SHAKLEE SEBENARNYA? 


Video di atas, mempunyai penerangan lanjut mengenai vivix Shaklee, oleh Ketua Saintis Shaklee, Dr. Bruce Daggy, Ph.D

Vivix adalah suplemen (makanan tambahan) keluaran Shaklee. Mungkin ada yang masih tak tahu, apa yang bestnya amal Vivix Shaklee ni?  

VIVIX merupakan campuran saintifik termaju yang berasaskan anggur muskadine, iaitu salah satu bahan semulajadi (esotik) yang paling sukar diperolehi dan paling berkuasa.  

Kalau nak tahu, anggur muskadine harganya sangat premium mencecah RM120 sekilogram. Jadi apa yang istimewanya anggur muskadine di dalam Vivix Shaklee? 

Apakah isi kandungan khasiat anggur muskadine di dalam Vivix Shaklee ni ya. 

Anggur muskadine mengandungi rangkaian lengkap polifenol yang tidak ditemui dalam anggur lain. Tidak seperti anggur lain, muskadine mengandungi 19 kromosom dan pekatan luar biasa asid elagik dan elagitanin yang apabila digabungkan dengan polifenol lain, menghasilkan kuasa antioksidan yang sangat hebat.

Keberkesanan anggur muskadine dan gabungan 3 lagi tumbuhan iaitu elder berry, karot ungu dan polyganum menghasilkan suplemen bersifat wow! yang mana hanya sesudu teh sehari (5ml) sehari sudah cukup menyamakan resveratrol yang terkandung di dalam 300 gelas wine merah. bayangkan kuasa anti oksidannya. 

Minuman botani lazat VIVIX SHAKLEE mengandungi campuran botani khas Shaklee termasuk ekstrak Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Eldeberi Eropah dan Lobak Ungu.* 
 
APA ITU RESVERATROL   

Resveratrol adalah sejenis plolyphenol yang dipanggil phytoalexin.  Ia merupakan sejenis bahan dihasilkan oleh tumbuhan sebagai pertahanan tumbuhan tersebut terhadap penyakit dan pencemaran. 

(gambar sebelah adalah rajah molekul resveratrol) nama saintifik lain juga dikenali sebagai trans-3,5,4'-Trihydroxystilbene; 3,4',5-Stilbenetriol; trans-Resveratrol; (E)-5-(p-Hydroxystyryl)resorcinol (E)-5-(4-hydroxystyryl)benzene-1,3-diol

Ia bertindakbalas terhadap penyakit seperti jangkitan kulat, tekanan, kecederaan akibat dirosakkan haiwan atau manusia, sinaran UV, cuaca dan ancaman lain.


HASIL KUPASAN MENGENAI KEBERKESANAN REVERATROL YANG TERKANDUNG DI DALAM VIVIX SHAKLEE 

1. ADAKAH DI DALAM VIVIX SHAKLEE TIDAK TERKANDUNG RESVERATROL?

Menurut Dr Bruce Daggy, Shaklee mempunyai kajian klinikal berkaitan manfaat Vivix (sebotol Vivix Shaklee mengandungi resveratrol dan 15 jenis polifenol), lebih berkuasa berbanding produk lain di pasaran.  

Shaklee memanfaatkan keberkesanan anggur muskadine dan 3 tumbuhan sebagaimana bonda huraikan di atas tadi ke dalam setiap botol vivix menggunakan proses pengekstrakan berpaten untuk mendapatkan kepekatan tinggi dan mengekalkan bioaktif polifenol.

Resveratrol yang terkandung didalam Vivix adalah 10 kali ganda lebih tinggi berbanding resveratrol biasa. Hebatkan?

Hasil kajian resveratrol tersebut lebih terperinci bolehlah ke pautan jurnal pada gambar di bawah :

Kajian klinikal terhadap resveratrol tidak sekadar terhenti di sini sahaja. Untuk pengetahuan semua pembaca bonda tersayang, terdapat lebih daripada 2500 kajian klinikal dan sainstifik dibuat oleh pelbagai pihak, lebih 2500 hasil kajian ye, bukan sedikit tau.

Kajian terbaharu oleh Shaklee pula dijangka akan dikeluarkan pada penghujung tahun ini atau awal tahun hadapan. Shaklee sentiasa membuat kajian demi kajian  untuk mengenalpasti hasil dan keberkesanan setiap produk yang Shaklee hasilkan dari semasa ke semasa. Malah Shaklee sendiri mempunyai pusat kajian dengan lebih 70 saintis tetap dibawahnya. 



RESVERATROL TERKANDUNG DI DALAM VIVIX SHAKLEE TIADA KHASIAT, BETUL KE? 

Banyak kajian saintifik membuktikan Resveratrol mempunyai kesan positif terhadap tubuh badan manusia termasuk menentang radang, melindungi jantung, mencegah kanser, mencegah penyakit berkaitan umur (alzheimer, diabetes, penyakit neurodegeneratif  dan pertahanan sel badan. 
Family bonda terutama sekali mertua ada masalah diabetes dan buah pinggang amalkan vivix Shaklee secara konsisten menunjukkan badan semakin hari semakin bertenaga dan makin segar. Kalau betul tak bagus, dah tentu jadi sebaliknya. 

Ini adalah testimoni keluarga sendiri ye, statement ini BUKAN CLAIM PENYEMBUHAN. Bonda bukanlah doktor, tetapi apa yang hasilnya positif, kita berkongsi agar dapat manfaat kepada orang lain juga. Takkan nak diam-diam seorang diri kan?.

FAKTA VIVIX SHAKLEE : Vivix adalah sebagai sebahagian ikhtiar sihat, ditekankan di sini Vivix Shaklee bukanlah ubat dan ia bukanlah untuk tujuan merawat* penyakit secara total. Ubatan dan rawatan yang diberikan oleh doktor hendaklah diteruskan sehingga doktor membuat perubahan selanjutnya.


APAKAH BUKTI SAINTIFIK / KLINIKAL KESAN POSITIF RESVERATROL KEPADA MASALAH KESIHATAN KITA?

Banyak sangat hasil kajian mengenainya, tak terbilang banyakknya. Banyak Jurnal dan terbitan kesihatan di laman web dan cetakan boleh kita baca dan hadam. 

Berikut adalah sebahagian daripada hasil kajian KLINIKAL / SAINTIFIK yang diterbitkan oleh pelbagai badan penyelidikan dan university mengenai kesan positif resveratrol. Agak terperinci dengan jargon sains. tetapi ianya berbaloi untuk dibaca agar kita lebih yakin dengan keberkesanannya, insyallah.

KESAN POSITIF RESVERATROL TERHADAP ORGAN HATI DAN LAIN-LAIN


PETIKAN HASIL KAJIAN : Resveratrol can improve glucose metabolism and lipid profile and decrease liver fibrosis and steatosis. Furthermore, it was able to alter hepatic cell fatty acid composition.

Sila rujuk di pautan pada gambar di bawah untuk perincian jurnal / hasil kajian selanjutnya.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4652315/

KESAN POSITIF RESVERATROL TERHADAP PELBAGAI JENIS KANSER


PETIKAN HASIL KAJIAN : Resveratrol appears to have many anti-tumor effects on different cancer cells in vitro and these effects and pathways have been extensively reviewed (Bhat & Pezzuto 2002, Dong 2003, Le Corre et al. 2005, Kundu & Surh 2008, Shukla & Singh 2011).

Sila rujuk di pautan pada gambar di bawah untuk perincian jurnal / hasil kajian selanjutnya.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4013237/

KESAN POSITIF RESVERATROL TERHADAP MASALAH DIABETES, KARDIOVASKULAR DAN PENYAKIT BERKAITAN UMUR 


PETIKAN HASIL KAJIAN : In the near future, resveratrol-based therapies with either resveratrol or its analogs that have better bioavailability could be useful in the treatment of diabetes and its complications, either alone or in combination with other anti-diabetic drugs.

Sila rujuk di pautan pada gambar di bawah untuk perincian jurnal / hasil kajian selanjutnya.


https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/?term=resveratrol+and+diabetes

 

KESAN POSITIF RESVERATROL TERHADAP KESIHATAN MATA 


PETIKAN HASIL KAJIAN : The AREDS2 formula taken along with the mixed polyphenol preparation for four months resulted in structural and/or visual improvements in approximately 70% of patients with macular degeneration.

Sila rujuk di pautan pada gambar di bawah untuk perincian jurnal / hasil kajian selanjutnya.

https://goo.gl/C2yKgS


KESAN POSITIF RESVERATROL TERHADAP KESIHATAN KULIT & SEL DNA MANUSIA


PETIKAN HASIL KAJIAN : Studies have shown protective effects of resveratrol against ultraviolet radiation mediated oxidative stress and cutaneous damages including skin cancer. Because many of the skin conditions stem from ultraviolet radiation and oxidative stress, this antioxidant appears to have promise and prospects against a wide range of cutaneous disorders including skin aging and skin cancers. 


KESIMPULAN KESAN POSITIF VIVIX  SHAKLEE

Begitu hebatnya cara vivix Shaklee bertindak. Tidak kurang juga Bioavailability (kadar penyerapan khasiat Vivix), yang sangat berkuasa. Amalkan sehari sesudu teh sudah cukup untuk resveratrol yang terkandung di dalam vivix meresap masuk ke dalam sel-sel di dalam badan kita. 

Vivix Shaklee adalah sebagai salah satu ikhtiar sihat yang kita wajib cuba supaya dapat memastikan kita kurang risiko kepada penyakit dan insyallah kesihatan yang berpanjangan dan berkekalan.

Untuk ketahui lanjut bagaimana cara polifenol yang terkandung di dalam vivix bertindak, bonda akan huraikan lanjut dalam tajuk akan datang yea. 

Cegah sel kita menua sebelum waktunya, jom kita ber VIVIX Shaklee. Berbaloi!


INGIN MENCUBA ATAU HADIAHKAN VIVIX KEPADA YANG TERSAYANG?
dengan setiap pembelian VIVIX SHAKLEE:
  • PERCUMA KEAHLIAN SHAKLEE BERNILAI RM35.00
  • PERCUMA POS KE SELURUH MALAYSIA
  • DAPAT SEMULA BONUS TUNAI DARIPADA SHAKLEE BERNILAI RM32.00 (Dengan belian 2 botol ke atas sahaja)
  • PENJIMATAN pada harga ahli


  INGIN MENCUBA ATAU HADIAHKAN VIVIX KEPADA YANG TERSAYANG? 

HUBUNGI SAYA

BONDA MIZA UNTUK KONSULTASI PERCUMA
012 585 2034 
(whatsapp/telegram/sms/call)
VIVIX PROMOTION



 

INGIN LEBIH JIMAT ? 

dengan pembelian melalui bondamiza, anda akan layak
  • PERCUMA KEAHLIAN Shaklee bernilai RM35.00* (bagi belian 100uv ke atas)
  • PENJIMATAN pada harga ahli
  • PERCUMA PENGHANTARAN KURIER ke seluruh Malaysia (bagi belian RM300 ke atas)
  • EXTRA BONUS TUNAI 5 - 21% (dibayar terus ke akaun anda pada bulan berikutnya oleh Shaklee Sdn Bhd) - bagi belian 150UV ke atas berdasarkan tangga bonus belian anda pada bulan yang sama.
  • PENJIMATAN SEHINGGA 15-20% dari nilai wang anda



Ingin Tempah RES-V dan VIVIX Shaklee anda pada harga jimat?

hubungi Bonda Miza untuk info lanjut dan tempahan Vivix anda dengan segera ya.





Bonda Miza Nazril

"Founder Of MagNificent Masters in Shaklee "
www.bondamiza.com

No comments